اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بسته خبری پلیس هرمزگان| از کشف کالای قاچاق در بندرلنگه تا توقیف لندکروز 15 میلیاردی در سیریک

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 2 میلیون نخ سیگار قاچاق به ارزش 18 میلیارد ریال در شهرستان بندرلنگه خبر داد.

بسته خبری پلیس هرمزگان| از کشف کالای قاچاق در بندرلنگه تا توقیف لندکروز 15 میلیاردی در سیریک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار غلامرضا جعفری اظهار داشت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالای دخانی، ماموران ایستگاه بازرسی "برکه سفلین" شهرستان "بندر لنگه" با اقدامات اطلاعاتی و فنی از دپوی مقادیر زیادی کالای قاچاق در یک منزل مسکونی خالی از سکنه با خبر و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی 2 میلیون نخ سیگار قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ارزش محموله مکشوفه را بنا به نظر کارشناسان مربوطه 18میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.

هوشیاری پلیس بندرلنگه در کشف کالای قاچاق

سردار غلامرضا جعفری در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز وتأمین نظم و امنیت اجتماعی، مأموران پاسگاه مغویه شهرستان بندرلنگه حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو ایسوزو یخچال دار مشکوک و جهت بررسی بیشترآن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو مذکور موفق شدند، هزار و 606 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی،196 دستگاه ماساژور، 4 هزار و 635 قلم لوازم دوچرخه، 181دستگاه بازی، 250 طاقه پارچه و 29 عدد باتری خودرو که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش محموله کشف شده را برابر نظر کارشناسان 24 میلیارد و 750 میلیون ریال عنوان وتصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار جعفری در پایان ضمن بیان تبعات کالاهای بی‌کیفیت و ارزان قیمت برای سلامت و اقتصاد کشور خاطرنشان ساخت: مقابله و مبارزه قاطع و مستمر با قاچاق کالا یکی از وظایف محوله به ناجا برای ایجاد و استمرار امنیت می‌باشد.

لندکروز 15 میلیاردی در توقیف پلیس سیریک

سرهنگ مهرداد مشوق جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان"سیریک" با اشراف اطلاعاتی و حین گشت زنی به یک خودرو لندکروز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: با بررسی مدارک راننده، قاچاق بودن خودرو برای مأموران محرز شد و به پارکینگ منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی استان ارزش خودرو کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، 15 میلیارد ریال عنوان کرد.

قاچاق 14 تن ماهی در بندرعباس

سردار غلامرضا جعفری در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح نصر از وجود انبار انواع ماهی قاچاق در یک منزل مسکونی واقع در روستای "بوستانو بندرعباس" مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی قضائی و تشکیل اکیپی مجرب به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن 14 تن انواع ماهی فاقد هر گونه مجوز بهداشتی و حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان 22میلیارد و 500میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام ارشد انتظامی، قاچاق را برای استان و کشور تهدید اقتصادی بزرگی دانسته و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه بی‌نظمی و فعالیت مجرمانه قاچاقچیان و افراد سودجو و قانون گریز از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، نیروی انتظامی را در امر مبارزه جدی و قاطعانه با پدیده قاچاق یاری دهند.

توقیف تویوتای قاچاق در جاسک

سردار غلامرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروزر تک کابین فاقد مدارک در سطح شهر "جاسک" تردد می‌کند، در همین راستا ماموران پاسگاه "گابریک" بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مقام انتظامی افزود: مأموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی خودرو موصوف را شناسایی و با هماهنگی قضائی آن را توقیف و به یگان منتقل کردند.

وی افزود: طی بررسی مأموران محرز شد خودرو فاقد مدارک مالکیتی و گمرکی می باشد و تاکنون اقدامی در خصوص شماره گذاری آن از طرف مالک انجام نشده و راننده در یک اقدام غیر قانونی پلاک خودروی دیگری را جهت استفاده بر روی آن نصب کرده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این خودرو را 30 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: پرونده مقدماتی تشکیل و به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول