اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

طرح جامع حوزه علمیه مشکات تدوین می‌شود

معاون آموزشی حوزه علمیه مشکات با اشاره به تأکید این حوزه بر جذب نخبگانی خاطر نشان کرد: طرح جامع این حوزه برای ارائه به مرکز مدیریت حوزه های علمیه در دست تدوین و نهایی شدن است.

طرح جامع حوزه علمیه مشکات تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام حبیبیان که امروز در نشست خبری اعلام آغاز ثبت نام حوزه علمیه مشکات برای پذیرش متقاضیان در سال تحصیلی 1401-1400 سخن می گفت با بیان این که جذب رسمی حوزه علمیه مشکات از سال 1388 برای برادران و از سال 1390 برای خواهران آغاز شد اظهار کرد: البته ثبت نام ها در آغاز صرفا محدود به دانشگاهیان بود، اما در سال های بعد افراد با تحصیلات کمتر هم امکان پذیرفته شدن برای تحصیل در این حوزه را یافتند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 770 طلبه در حوزه علمیه مشکات تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند، ضمن آن که 40 نفر از این افراد هم اکنون به عنوان استادان این حوزه به تدریس مشغولند.

معاون آموزشی حوزه علمیه مشکات همچنین تصریح کرد: این حوزه فرآیند جذب طلبه را بر اساس یک فرآیند جذب نخبگانی در نظر گرفته است و البته امیدواریم در سال تحصیلی 1401-1400 و با توجه به کاهش تعداد جذب سال تحصیلی جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، حداکثر جذب طلبه در این حوزه علمیه و مدارسه تابعه آن محقق شود.

حجت الاسلام حبیبیان در عین حال یادآور شد: برنامه تحولی حوزه علمیه مشکات با هدف تربیت طلبه‌ نخبه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با اهتمام ویژه به تعالیم قرآن کریم و روایات اهل ‌بیت (ع) در برنامه اصلی درسی و همچنین کاهش مدت تحصیل در مقطع سطح و تغییر کتب درسی و طرح عناوین درسی جدید همراه است.

وی افزود: البته این برنامه تحولی تاکنون در چند نوبت مورد بازبینی قرار گرفته و اخیرا نیز مرکز مدیریت حوزه های علمیه از حوزه علمیه مشکات خواسته است تا بازبینی مجدد این برنامه تحولی و ارائه یک طرح جامع در دستور کار قرار گیرد که این مهم در دست اقدام است.

معاون آموزشی حوزه علمیه مشکات در ادامه و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره این که چرا این برنامه تحولی در بدنه عمومی حوزه های علمیه اجرا نمی شود بیان کرد: امیدواری برای تحقق این امر با تداوم برنامه تحولی و ارائه برنامه جامع حوزه علمیه مشکات به مرکز مدیریت حوزه های علمیه وجود دارد، ضمن آن که برخی دروس و برنامه هایی که در حوزه علمیه مشکات آغاز شد، در سایر حوزه های علمیه نیز مورد استقبال قرار گرفت که از آن جمله می توان به تدریس نظریات و حلقات شهید صدر (ره) اشاره کرد.

وی در پایان از همه علاقه مندان به تحصیل در حوزه علمیه مشکات و استفاده از برنامه های تحول محور حوزوی دعوت کرد با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این حوزه به نشانی www.howzehmeshkat.ir نسبت به ثبت نام برای پذیرش در سال تحصیلی 1401-1400 اقدام کنند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول