اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دفاع مقدس تاریخ گذشته کشور را روسفید کرد

به گفته نماینده ولی‌فقیه در گیلان، در دوره معاصر ایران توانست با توجه به فقدان منابع گسترده در هشت‌ساله دفاع مقدس روی تاریخ گذشته کشور را سفید کرد و این امر از بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخ است.

دفاع مقدس تاریخ گذشته کشور را روسفید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی بررسی دستاوردهای دفاع مقدس در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه این همایش حرکتی برای بررسی ابعاد مختلف دستاوردهای دفاع مقدس است، اظهار کرد: بررسی این حادثه بزرگ قرن معاصر یکی از برنامه‌های عمده نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بسیاری از حوادثی که در کشورها رخ‌داده که مربوط به مرزهای جغرافیایی می‌شود بعدها در ردیف حماسه‌های ملی آن کشور محسوب می‌شود اما با نگاهی عمیق و هوشمندانه نسبت به دفاع مقدس درمی‌یابیم که تاریخ ایران باستان پیش از اسلام و حتی پس از اسلام، هیچ دوره‌ای به زیبایی این دوره از تاریخ نیست.

وی با بیان اینکه زیباترین دوره تاریخ انقلاب اسلامی دوره هشت‌ساله دفاع مقدس است، افزود: روزی در دوره مشروطه قرار شد برای ایران نقشه جغرافیایی تعیین کنند و مدرس گفت؛ کدام نقشه جغرافیای تاریخ ایران را می‌خواهید مورد محک قرار بدهید، بررسی تاریخ ایران پهناور نشان می‌دهد آنچه موجب عقب‌نشینی شد، چیزی جز ضعف قدرت‌های حاکم در آن اعصار نبوده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به بررسی‌های شهید مطهری درباره قدرت ملت ایران در سایه اهل‌بیت (ع) گفت: عواملی که باعث شد ایران تکه‌تکه شود و به این میزان از پهناوری برسد، ضعف قدرت‌ها بود، البته در دوره فتحعلی شاه یکی از فرزندان آقا سید علی طباطبایی معروف به سید محمد مجاهد توانست قدری به استحکام پایه‌های قدرت کمک کند اما این بررسی کافی نیست.

فلاحتی با اشاره به فقدان قدرت درگذشته ایران بیان کرد: در دوره معاصر ایران توانست با توجه به فقدان منابع گسترده در هشت‌ساله دفاع مقدس روی تاریخ گذشته کشور را سفید کرد و این امر از بزرگ‌ترین دستاوردهای تاریخ است، عظیم‌ترین دستاورد دفاع مقدس حفظ تمامیت ارضی بود.

وی با اشاره به تقویت استعدادهای درونی ایران در هشت‌ساله دفاع مقدس افزود: امروز ما قدرت اول در حفظ تمامیت ارضی منطقه را داریم و اگر امروز انقلاب‌های نورسی در دنیای اسلام و کشورهای اسلامی به وجود بیاید در سایه حمایت از نظام اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به زلزله سی سخت که بازهم گروه‌های جهادی مردمی را به میدان آورد، گفت: شمه‌ای کوچک از جهاد و بسیج همگانی مردمی خودجوش که از درون جامعه در هر بحران حضور پیدا می‌کنند بخشی از مشکلات حکومت را حل می‌کنند و این حضور یکی از دستاوردهای عظیم جنگ است.

فلاحتی ایستادگی کردم ایران در برابر قدرت‌های سلطه جهانی را از دیگر دستاوردهای جنگ برشمرد و گفت: در هیچ کشوری مردم و حکومتشان در برابر قدرت‌های سلطه چنین مقاومتی نداشتند، با توجه به اینکه سال‌ها از جریان بمباران هیروشیما می‌گذرد هنوز در ژاپن کسی جرئت اعتراض ندارد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای مخدوش کردن دستاوردهای ایران بیان کرد: دشمن در سایه جنگ ترکیبی می‌خواهند دستاوردهای جنگ را کم‌رنگ کرده و از بین ببرند، بنابراین رسالت ما این است تا این دستاوردهای را پاک و بدون حاشیه‌سازی به نسل معاصر و نسل‌های آینده بسپاریم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول