اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تایید واکسن سینوفارم در آرژانتین

آرژانتین واکسن کووید 19 را که توسط شرکت چینی سینوفارم برای استفاده اضطراری تولید شده است، تصویب کرد.

تایید واکسن سینوفارم در آرژانتین

به گزارش خبرنگار گره علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، آرژانتین واکسن کووید ۱۹ را که توسط شرکت چینی سینوفارم برای استفاده اضطراری تولید شده است، تصویب کرد.

آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهور آرژانتین  اعلام کرد که انتظار می‌رود طی چند روز آینده ۱ میلیون دز واکسن چینی وارد کشور شود.

به گفته دولت این کشور، «این واکسن جدیدی خواهد بود که آرژانتین به عنوان بخشی از استراتژی پیشگیری دولت در مبارزه با بیماری همه گیر کووید ۱۹ خواهد داشت».

آرژانتین که حدود ۴۵ میلیون نفر جمعیت دارد، تاکنون ۱.۲۲ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی را از موسسه گامالیای روسیه و ۵۸۰ هزار دوز واکسن کوویشیلد، تولید شده توسط موسسه سرم هند و توسط دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا دریافت کرده است.

این کشور بیش از ۲ میلیون مورد ویروس کرونا ثبت کرده و حدود ۵۱ هزار نفر در اثر بیماری همه گیر جان خود را از دست داده‌اند. کارلا ویزوتی، وزیر بهداشت جدید آرژانتین روز شنبه سوگند یاد کرد، متعهد شده است نظارت و شفافیت برنامه واکسیناسیون را تقویت کند.

ویزوتی، پزشک و متخصص بیماری‌های عفونی، پس از روی کار آمدن در توئیتر نوشت: «ما ابزارها و اقداماتی را که ضمانت انصاف در دسترسی به واکسن‌ها را دارند، کنترل خواهیم کرد».

پیش از این، شرکت چینی «کانسینو» که برای کرونا واکسن توسعه داده گفته، واکسن آنها آزمایشات بالینی مرحله پایانی را در آرژانتین آغاز کرده است. این واکسن که «Ad5-nCoV» نام دارد نخستین واکسن تک دز در چین و یکی از پنج واکسنیست که وارد آزمایشات فاز سوم بالینی شده است.

بر اساس بیانیه این شرکت در اول فوریه( دهه اول بهمن)، بیش از ۴۰ هزار نفر در مکزیک، روسیه، پاکستان، آرژانتین و شیلی در آزمایشات مرحله سوم بالینی شرکت کرده‌اند.

فیصل سلطان، دستیار ویژه نخست وزیر در امور بهداشت پاکستان در حساب کاربری توییتر خود نوشت: این واکسن اثر ۷۴.۸ درصدی در جلوگیری از موارد علامت‌دار و ۱۰۰ درصد موفقیت در پیشگیری از بیماری شدید در پاکستان را ثبت کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول