اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب زاده: چین ۲۵۰ هزار دوز واکسن «سینوفارم» به ایران اهدا کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از اهدای ۲۵۰ هزار دوز واکسن «سینوفارم» توسط چین به ایران در پی تلاش‌های سفارت ایران در پکن خبر داد.

خطیب زاده: چین ۲۵۰ هزار دوز واکسن «سینوفارم» به ایران اهدا کرد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست هفتگی با خبرنگاران از اهدای ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم توسط چین به ایران در پی تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن خبر داد. 

وی افزود: این محموله آماده انتقال به ایران است و به محض فراهم شدن مقدمات پرواز به کشور منتقل خواهد شد.

پیش از این دو محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به ایران ارسال شد. آنگونه که کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو قبلا عنوان کرده بود قرار است محموله‌های دیگری نیز دهه دوم اسفند و فروردین به ایران ارسال می‌شود. 

 

 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه چندی پیش در نشست هفتگی با خبرنگاران گفته بود: مسیرهایی متعددی رفته‌ایم و چندین میلیون دوز واکسن از کنسرسیوم کواکس برای ایران خریداری شده است از سوی دیگر واکسن ایرانی - کوبایی خریداری شده و بعد از مراحل بالینی در داخل تولید صورت می‌گیرد. با چین و هند گفت‌وگوهایی خوبی صورت گرفته و منتظریم که به سرعت وارد شوند. (اینجا بخوانید) 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول