اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

واکنش به ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی اجتماعی در دانشگاه‌های کشور

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران نسبت به برنامه‌ریزی برای ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی اجتماعی در دانشگاه‌های کشور واکنش نشان داده‌اند.

واکنش به ادغام  معاونت دانشجویی و فرهنگی اجتماعی در دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در پی برنامه‌ریزی‌ها برای ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی اجتماعی در دانشگاه‌های کشور سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های مازندران نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و با ارسال بیانه‌ای به مسؤولان علوم  برخی حساسیت‌ها و چالش‌های این موضوع را بیان کرده است.

در این بیانیه آمده است؛ عناصر فرهنگی و معنوی از اجزای لاینفک انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی ایرانی و استمرار آن به وسیله راهبردها و رهنمودهای جهانی رهبر فرزانه انقلاب، چشم جهانیان را خیره کرده است و به سرعت در حال خشکاندن ریشه اندیشه‌های پوچ و قدرت‌های باطل است.

بدیهی است انقلاب فرهنگی از مهم‌ترین عناصر صدور انقلاب اسلامی به جهان به شمار می‌رود، از طرفی نقش دانشگاه‌ها و نخبگان کشور در تحقق تمدن نوین اسلامی نیز بر همگان روشن است.

 جنبش‌های نرم افزاری و تحقق آرمان‌ها و رسالت‌های بنیادین فرهنگی و اجتماعی، حضور فعال و ممتاز معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها را می‌طلبد.

 در دهه گذشته معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها برای عملیاتی کردن اهداف و ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی، در چشم‌انداز ۲۰ ساله و برنامه‌های مدون، می‌رفت تا مطالبات رهبر فرزانه انقلاب را در استحکام رسالت‌های دانشگاه تمدن ساز، به صورت حداکثری به منصه ظهور برساند.

 اما متاسفانه در پایان دولت تدبیر و امید، حرکات مشکوکی مبنی بر به‌حاشیه راندن معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها و ادغام آن در معاونت دانشجویی، اتفاق افتاده و برخی از دانشگاه‌ها از جایگاه هیأت‌های امناء، سوء استفاده کرده و در پی کسب مجوز این ادغام از وزیر محترم علوم بوده و هستند.

در این میان، برخی دانشگاه‌های استان مازندران نیز در یک اقدام غیرعقلانی، سیاسی، هدایت شده و در راستای تامین برخی مطامع سیاسی،صنفی جریانات لیبرال جامعه با وجود مخالفت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، طرح به حاشیه راندن معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها و بی‌اثر کردن آنها را مطرح کرده و در پی تصویب آن هستند.

پر واضح است که فضای غیرفرهنگی حاکم بر دانشگاه‌های مازندران، حکایت از ناکافی بودن ساختار فرهنگی دانشگاه‌ها و بی‌اثری آن در رسیدن به تمدن انقلاب اسلامی است.

سوال واضح و شفاف ما این است که چرا روسای دانشگاه‌های استان مازندران به‌جای پرداختن به مسائل اساسی دانشگاه‌ها، به بی‌ارزش کردن معاونت فرهنگی اجتماعی دست زدند؟ چرا به‌جای تقویت سازوکارهای فرهنگی دانشگاه، کوچک‌سازی آن در دستور کار قرار گرفته است؟ چرا به سند بنیادین دانشگاه اسلامی مصوب ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، که در اولین راهبرد آن نوشته‌شده است: «تبیین و طراحی نظام جامع فرهنگی ـ تربیتی دانشگاه مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و هماهنگی دیگر نظامات دانشگاهی» و در راهبرد دوم، «تعادل هدفمند در طراحی و برنامه‌ریزی و طرح جامع دانشگاه با تأکید بر بعد فرهنگی و تربیتی» اشاره شده است، بی توجهی می شود.

لذا نهضت استادی بسیج استان مازندران، به همراه تعدا کثیری از اساتید فرهیخته، انقلابی و دلسوز استان، صمیمانه اما قاطعانه تقاضا دارد، در این شرایط حساس که تحولات ناشی از فضای مجازی، طرح‌های تازه‌ای را برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی در محیط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی طلب می‌کند و با توجه به اینکه توطئه دشمنان مترصد اختلاف‌افکنی بین جریان‌های وفادار انقلاب اسلامی است، در اسرع وقت و به‌فوریت، از این اقدام نابه جا، مخرب و کاملا مشکوک قاطعانه جلوگیری شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول