اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی/ بارش برف و کاهش شدید دما در راه است

طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از اواخر وقت سه‌ شنبه، خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه‌ای سرد و مرطوب قرار خواهد گرفت و به‌طور قابل ملاحظه‌ای دچار کاهش دما خواهد شد، همچنین پیش‌بینی می‌شود با نفوذ این سامانه شاهد بارش برف به‌ویژه در نیمه شمالی استان باشیم.

هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی/ بارش برف  و کاهش شدید دما در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ظهر امروز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وضعیت جوی هشدار نارنجی داد.

طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از اواخر وقت سه‌ شنبه، خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه‌ای سرد و مرطوب قرار خواهد گرفت و به‌طور قابل ملاحظه‌ای دچارکاهش دما خواهد شد، همچنین پیش‌بینی می‌شود با نفوذ این سامانه شاهد بارش برف به‌ویژه در نیمه شمالی استان باشیم.

توصیف ناپایداری مورد انتظار شامل کاهش محسوس دما از بعدازظهر سه شنبه( بیش از ۱۰ درجه سلسیوس) است به‌طوری‌که انتظار می‌رود حداقل شبانه در اکثر نقاط خراسان رضوی به کمتر از صفر درجه سلسیوس و در مناطق سردسیر و کوهستانی به کمتر از ۱۰ درجه سلسیوس زیر صفر نیز برسد.

همچنین بارش پراکنده برف به‌ویژه در نیمه شمالی و وزش باد شدید در غالب نقاط استان(که در برخی از نقاط به‌ ویژه نوار شرقی) توام با گردوخاک و احتمال بروز خسارت، قابل پیش‌بینی است.

بر این اساس، مخاطرات پیش‌بینی شده شامل یخ زدگی و لغزندگی محورها و معابر، وزش باد شدید لحظه‌ای، کولاک برف، تشکیل مه وکاهش میدان دید است.

زمان شروع این شرایط ناپایدار اواخر وقت سه شنبه و زمان پایان بارش‌ها تا اواخر هفته جاری و ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته آینده خواهد بود.

توصیه اداره کل هواشناسی در این اطلاعیه به شهروندان مواردی مانند تأمین سوخت،کنترل و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، همچنین اقدامات لازم به منظور کاهش آسیب احتمالی ناشی از سرمازدگی به باغ‌های استان و تاکید بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ا‌ی استان است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول