اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کدام فوریت رسیدگی به بودجه 1400 را متوقف کرد؟

بر اساس آییین نامه داخلی مجلس در جریان بررسی بودجه اگر مطالب فورى و فوتى اعم از طرح‌ها و لوایح دو فوریتى و غیره پیش آید که به تشخیص مجلس تأخیر آن موجب زیان جبران‌‏ناپذیرى باشد، در‌این‌صورت براى طرح و تصویب آن زمان مشخصى معین مى‏‌شود.

کدام فوریت رسیدگی به بودجه 1400 را متوقف کرد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بر اساس ماده 183 آیین نامه، جلسات مجلس برای رسیدگی به بودجه سالانه باید بلاانقطاع در کلیه ایام هفته غیراز جمعه و تعطیلات رسمى، حداقل روزى چهار ساعت منعقد گردد و تا موقعى که شور و مذاکره پایان نیافته و رأى مجلس أخذ نشده است از دستور خارج نمى‏‌شود و هیچ لایحه یا طرح دیگر نمى‌‏تواند مطرح باشد مگر لایحه یک یا چند دوازدهم بودجه درصورت ضرورت.

تبصره این ماده تصریح دارد اگر مطالب فورى و فوتى اعم از طرح‌ها و لوایح دو فوریتى و غیره پیش آید که به تشخیص مجلس تأخیر آن موجب زیان جبران‌‏ناپذیرى باشد، در‌این‌صورت براى طرح و تصویب آن زمان مشخصى معین مى‏‌شود.

دومین روز بررسی لایحه بودجه 1400 امروز بعد از یک نشست طولانی غیر علنی آغاز و سپس اعلام شد که  بررسی بیانیه روز گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران در دستور کار قرار گرفته است. 

توافق شب گذشته بین مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مقامات سازمان انرژی اتمی ایران از صبح امروز در دستور کار نمایندگان قرار گرفته و با توجه به نگرانی‌های نمایندگان، مجلس دستور رسمی خود که رسیدگی به بودجه ۱۴۰۰ بود را متوقف کرد.

طبق قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها فردا (۵ اسفند) تمام نظارت‌های فرا پادمانی به دلیل آنکه طرف‌های مقابل ایران طبق ماده ۳۶ برجام عمل نکردند و روابط بانکی و فروش نفتی ما تغییری نکرده است، متوقف خواهد شد و این توافق کمتر از 48 ساعت پیش از این موعد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول