اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

عدم مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان در زیستگاه های آبی قزوین

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: بازدید و گشت ها با هدف مراقبت و پایش بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح حیات وحش پرندگان آبزی و مهاجر این استان به طور مرتب انجام می شود تاکنون هیچ موردی از پرندگان آلوده و مبتلا در منابع آبی استان گزارش نشده است.

عدم مشاهده آنفولانزای فوق حاد پرندگان در زیستگاه های آبی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهران شنتیائی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: حوزه استحفاظی استان قزوین با هدف شناسایی و بررسی وضعیت احتمالی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آبزی و کنار آبزی و تلفات پرندگان زیستگاه های آبی، به صورت مستمر با همکاری اداره دامپزشکی استان پایش می شود.

وی اظهار افزود: بازدید و گشت ها با هدف مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش پرندگان آبزی و مهاجر این استان به طور مرتب انجام می شود و تاکنون هیچ موردی از پرندگان آلوده و مبتلا در منابع آبی استان گزارش نشده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطر نشان کرد: گزارشات ماهانه پایش تالابها در پایان هر ماه به سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل دامپزشکی استان ارسال می شود.

شنتیائی ادامه داد: برای جلوگیری از انتقال بیماری هیچ گونه پروانه شکاری در این فصل صادر نشد و به مردم توصیه می شود از شکار و صید پرندگان مهاجر پرهیز کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات در طیور اهلی و پرندگان وحشی مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول