اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کیت‌های تشخیص «کرونای انگلیسی» به کرمانشاه رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از تحویل تعداد محدودی کیت تشخیصی کرونای انگلیسی به استان خبر داد.

کیت‌های تشخیص «کرونای انگلیسی» به کرمانشاه رسید

 ابراهیم شکیبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص کرونای انگلیسی، اظهار داشت: خطر واریانت جدید ویروس با قدرت سرایت و کشندگی بیشتر جدی است باید مراقبت‌های بهداشتی‌ را تشدید کنیم.

وی با اشاره به شناسایی مواردی از کرونای جهش یافته در کشور، گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای قطعی به ویروس کرونای انگلیسی تایید نشده، اما با توجه به شیوع آن در دیگر استان‌های کشور، باید برای مقابله با آن آمادگی لازم را داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کرونای انگلیسی پیر و جوان نمی‌شناسد همه به خصوص جوانان در معرض آن هستند، گفت: قدرت سرایت و کشندگی این نوع ویرس جهش یافته بیش از نوع قبلی است به گونه‌ای که علائم فرد مبتلا طی مدت کوتاهی تشدید می‌یابد.

وی تصریح کرد: افراد مبتلا به کرونا با انجام تست پی‌سی‌آر تشخیص داده می‌شوند، اما برای تشخیص نوع کرونا (کرونای انگلیسی) نیاز به کیت‌های خاصی است که به تعداد معدودی در اختیار استان قرار گرفته به طوریکه فقط برای افراد مشکوک استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول