اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جیب خالی، واقعیت تلخ این روزهای ورزش مه‌ولات!

ورزش و فوتبال در شهرستان مه‌ولات این روزها و البته همچون روزها و هفته‌ها و ماه‌ها و حتی سال‌های قبل با مشکل بی‌پولی و نبود اعتبار دست به گریبان است و کمبود فضای ورزشی و نبود اعتبار داد ورزشکاران و حتی مسئولان حوزه ورزشی را در‌آورده است.

جیب خالی، واقعیت تلخ این روزهای ورزش مه‌ولات!

به گزارش خبرگزاری فارس از مه‌ولات، حکایت ورزش و فوتبال در مه‌ولات حکایت دستان پر اما جیب خالی است، در حالی که حال ورزش مه‌ولات به لحاظ مالی خوب نیست و ورزشکاران و حتی مسئولان حوزه ورزشی این شهرستان از عدم تخصیص اعتبار و کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی گلایه دارند، آیین افتتاحیه لیگ فوتسال شهرستان با عنوان جام ولایت برگزار شد که این رقابت‌ها با حضور ۷۲۰ فوتسالیست مه‌ولاتی در قالب ۴۸ تیم برگزار می‌شود.

در حاشیه این مراسم به سراغ جمعی از اهالی فوتبال در شهرستان مه‌ولات رفتیم و در مورد حال و احوال این روزهای ورزش و فوتبال در مه‌ولات با آنان گفت‌وگو کردیم.

سرفصل اعتبار داریم اما خبری از بودجه در فوتبال مه‌ولات نیست!

رئیس کمیته فوتسال هیأت فوتبال مه‌ولات در حاشیه آیین افتتاحیه لیگ فوتسال شهرستان مه‌ولات اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کمبودها در حوزه فوتسال در مه‌ولات، نداشتن سالن ورزشی در روستاهای شهرستان است، به‌طوری که فقط یک سالن ورزشی در روستاهای شهرستان مه‌ولات داریم.

کاظم شریعتی تصریح کرد: یکی‌دیگر از مشکلات و چالش‌های ما در حوزه فوتسال و فوتبال در شهرستان، نداشته بودجه و اعتبار است و این درحالی است که کمیته فوتسال که زیر مجموعه هیأت فوتبال است دارای سرفصل اعتبار است ولی تا این لحظه حتی یک ریال هم به ما اختصاص داده نشده و ما صرفا با کمک خیرین و مبلغ ناچیز ورودی، این مسابقات را اداره می‌کنیم.

رقابت ۷۲۰ فوتسالیست مه‌ولاتی در قالب ۴۸ تیم در لیگ فوتسال مه‌ولات

دبیر هیأت فوتبال مه‌ولات با اشاره به اینکه در لیگ فوتسال شهرستان ۴۸ تیم شرکت کرده‌اند، افزود: این بازی‌ها با حضور ۷۲۰ فوتسالیست در پنج رده سنی برگزار می‌شود.

حسین اسماعیل با بیان اینکه رقابت‌ها در لیگ فوتسال شهرستان از چهارم اسفندماه به صورت رسمی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این رقابت‌ها تا خردادماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزهای صورت گرفته تیم‌های برتر هر رده سنی به مسابقات استانی اعزام می‌شوند.

ورزشکاران مه‌ولاتی حتی از یک زمین چمن محروم هستند!

ورزشکار و فوتبالیست مه‌ولاتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل در حوزه فوتبال شهرستان نبود زیرساخت‌‌ها و امکانات ورزشی است که متاسفانه ما شدیدا با کمبود امکانات مواجه هستیم.

صالح پناهنده تصریح کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز اولیه جامعه فوتبال شهرستان زمین چمن است که متأسفانه چندین سال است که چمن استادیوم پوریای ولی رها شده است.

کاپیتان تیم کشت و صنعت غفلتی که به‌تازگی به عنوان نماینده شهرستان در مسابقات لیگ دسته یک استان حضور پیدا کرده است، درباره مشکلات ورزش و فوتبال در شهرستان متذکر شد: ما حتی یک سالن ورزشی چندمنظوره استاندارد که دارای جایگاه تماشاگران باشد نداریم و برای میزبانی از مسابقات استانی با مشکل مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه راه‌حل مشکلات در حوزه ورزش، داشتن یک اراده دسته جمعی برای تأمین حداقل‌ نیازهای اساسی در حوزه فوتبال و فوتسال است، خاطرنشان کرد: خدارا شاکریم که با وجود تمامی مشکلات توانستیم با صعود نماینده شهرستان به مسابقات دسته یک استان، شور و نشاط فوتبالی را در شهرستان ایجاد کنیم.

در حوزه ورزش در مه‌ولات علاقه‌مند داریم، اما امکانات نداریم

رئیس کمیته پیشکسوتان هیأت فوتبال مه‌ولات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از دید بنده مهم‌ترین مشکل فوتسال، فوتبال و در مجموع حوزه ورزش در شهرستان، نبود امکانات است و این درحالی است که علاقه‌مندان در این حوزه بیشمارند و حضور ۷۲۰ فوتسالیست مه‌ولاتی در لیگ فوتسال شهرستان گواه این ادعا است.

حسن‌باشی تصریح کرد: عدم حمایت مسؤولان از حوزه ورزش در شهرستان یکی‌دیگر از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های ورزش‌کاران شهرستان است و این موضوع نیازمند آن است که مسؤولان مربوطه توجه جدی به این حوزه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در بخش فوتبال و فوتسال شهرستان مه‌ولات بیش از ۳۰۰ پیشکسوت داریم، خاطرنشان کرد: از برنامه‌های در پیش‌رو کمیته پیشکسوتان هیأت فوتبال شهرستان، برگزاری مسابقات در نوروز است که در صورتی که شرایط از لحاظ کرونا اجازه بدهد این برنامه اجرا می‌شود.

هیأت فوتبال مه‌ولات استعداد دارد اما پول ندارد!

رئیس هیأت فوتبال مه‌ولات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: باعث تأسف است که بگویم هیأت فوتبال شهرستان حتی یک دفتر برای برگزاری جلسات خود ندارد.

رضا جمالی تصریح کرد: آخرین دستاورد هیأت فوتبال حضور نماینده فوتبال شهرستان در لیگ دسته یک استان است که واقعا این مهم با همت بچه‌ها و با دستان خالی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اگر خواسته باشم در یک جمله مشکل فوتبال و هیأت فوتبال شهرستان را بیان کنم، باید عرض کنم که ما در شهرستان استعداد داریم اما خبری اعتبار و بودجه در حوزه ورزش شهرستان نیست.

حتی یک ریال از استان برای هیأت‌های ورزشی مه‌ولات اعتبار نیامده است!

رئیس اداره ورزش و جوانان مه‌ولات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: متاسفانه در سالی که گذشت حتی یک ریال اعتبار برای هیأت‌های ورزشی شهرستان نیامده است.

مجید کمالی تصریح کرد: شهرستان مه‌ولات از لحاظ ورزشی جزو شهرستان‌ برخوردار محسوب می‌شود که صادقانه عرض کنم ما این را قبول نداریم و باید در این خصوص بازنگری شود.

وی با اشاره به اینکه تاکید مسئولان استانی برای حل مشکلات ورزشی استفاده از ظرفیت خیرین است، خاطرنشان کرد: در خصوص نبود سالن ورزشی در روستاهای شهرستان، در حال پیگیری هستیم تا با حمایت خیرین و مشارکت مردم در روستای دوغ‌آباد یک سالن ورزشی احداث کنیم البته هنوز این سالن در مرحله فونداسیون است که نیازمند حمایت خیرین عزیز و مردم روستای دوغ‌آباد است.

حال باید دید مسئولان استانی برای حمایت از ورزش چه تدابیری دارند؟ آیا حال ورزش در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی به دلیل نبود اعتبار خوب نیست؟ امیدواریم همچون خیرین که در میدان حمایت از ورزش هستند، مسئولان مربوطه با حمایت از ورزش در شهرستان‌ها و روستا‌ها جان تازه‌ای به ورزش بدهند.

==================

گزارش از: مهدی محدثی

==================

انتهای پیام/ 70051/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول