اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شناسایی یک مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در لارستان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از شناسایی یک مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در لارستان خبر داد.

شناسایی یک مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، طی روزهای اخیر اخباری از شیوع تدریجی کرونای جهش‌یافته انگلیسی در برخی از شهرهای کشور به ویژه مناطق جنوبی ایران به گوش می‌رسد.

در پی انتشار اخباری درخصوص شناسایی فرد مبتلا به این نوع ویروس در لارستان، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان در سخنانی این خبر را تأیید کرد.

وحید یگانه با اشاره به اینکه این فرد که ساکن یکی از روستاهای اطراف لارستان است از طریق پرواز دبی به لار و در فرودگاه بین المللی این شهر مورد آزمایش  فوری قرار گرفته بود، اظهار داشت: با وجود اینکه این فرد تست منفی کرونا را نیز از کشور مبدا همراه داشت، طبق روال معمول در فرودگاه لارستان از همه مسافران پروازهای خارجی تست تشخیص سریع کرونا گرفته می شود که این فرد نیز پس از انجام تست به عنوان مورد مثبت شناخته شد و به همین خاطر برای کسب اطمینان بیشتر از او آزمایش PCR انجام که نتیجه باز هم مثبت بود.

وی با بیان اینکه این پرواز مربوط به ۲۴ بهمن ۹۹ بود و شخص مبتلا نیز از همان زمان تاکنون بهمراه خانواده خود در قرنطینه کامل به سر می‌برد و با نظارت کادر درمان دانشکده علوم پزشکی قرار دارد، افزود: این بیمار در دبی واکسن کرونا نیز دریافت کرده بود و به علت ورود از کشور خارجی نمونه آزمایش او با هماهنگی وزارت به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه آزمایشگاه پاستور و وزارت بهداشت نمونه ارسالی از نوع کرونای جهش‌یافته انگلیسی این بیمار را تأیید کرده‌اند، حال عمومی این بیمار را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با نظارت دقیق و هوشمندی کارکنان بهداشت و درمان لارستان این فرد مبتلا به کرونای انگلیسی به موقع شناسایی و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفته است.

در این خصوص سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در هفته گذشته افزایش ۴۰ درصدی موارد مثبت سرپایی ابتلا به کرونا نسبت هفته قبل آن در لارستان را شاهد بودیم که این خود یک زنگ خطر است، اظهار داشت: رشد ۱۵۰ درصدی فوتی کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن نیز قابل تأمل است.

محمد علی اسروش با ابراز تأسف از افزایش آمار ابتلای دانش‌آموزان و جوانان در منطقه و کشور، تصریح کرد: در میان مسافران پرواز های خارجی از مبدا دبی، یک مورد مثبت ابتلا به کرونا انگلیسی شناسایی شده است که خوشبختانه فرد مبتلا در قرنطینه کامل بوده و وضعیت جسمانی این بیمار حاد نیست.

به گزارش فارس، بنا بر آخرین آمار، در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان شامل شهرستان‌های خنج، اوز و لارستان به ثبت نرسیده است و در حال حاضر تعداد موارد بستری در این لحظه در بیمارستان های تحت پوشش این دانشکده ۲۲ مورد است.

بر اساس این آمار تعداد مبتلایان جدید در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز ۲۹ نفر گزارش شده که اوز با ۹ مورد، فیشور با ۵ مورد و جویم با ۴ مورد مثبت، بیشترین تعداد مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته را دارند و در مجموع ۶ مورد از بیماران بدحال زیر دستگاه تنفسی(ونتیلاتور) در بخش کرونا بستری هستند.

تعداد بهبود یافتگان کرونایی از ابتدای شروع کرونا تاکنون در سه شهرستان لارستان، خنج و اوز ۶۲۵۸ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول