اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار؛ نبض حیاتی توسعه/ مدیرعامل ایدور بیشتر تلاش کند

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس گفت: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نبض حیاتی توسعه است و مردم باید رتبه برتر این منطقه ویژه را به‌صورت عملی حس کنند.

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار؛ نبض حیاتی توسعه/ مدیرعامل ایدور بیشتر تلاش کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، اردشیر مطهری بعدازظهر امروز در نشست بررسی و رفع چالش‌های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اظهار کرد:  منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در حال حاضر شرایط بسیار مناسبی دارد و طی هفت ماه گذشته اقدامات بسیار مطلوبی در خصوص این منطقه انجام شده است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نباید حیات خلوت هیچ رده‌ای در کشور باشد و مردم باید به‌وضوح رتبه برتر این منطقه ویژه را به‌صورت عملی حس کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شوری اسلامی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار متعلق به مردم است و باید بتوانیم از ظرفیت استاندار سمنان و مدیرعامل ایدور در این مسیر استفاده کنیم.

مطهری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، یک نبض حیاتی برای توسعه منطقه است، عنوان کرد: نظارت در اجرا بسیار حائز اهمیت است و تنها نباید به تخصیص و واگذاری زمین بدون اجرای اقدامات عملیاتی دل خوش کنیم.

وی تصریح کرد: اهلیت اقتصادی افرادی که متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه هستند، بررسی شود و زمین‌های کوچک را برای استقرار سرمایه‌گذاری‌های کوچک و زودبازده واگذار کنیم.

منطقه اقتصادی گرمسار؛ جزو ۱۰ منطقه ویژه کشور

عبدالرضا نادری، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۵۰ هزار هکتار زمین رزرو برای منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: کلیه اقدامات در خصوص آب، برق و گاز منطقه ویژه اقتصادی گرمسار انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ قرارداد واگذاری زمین در منطقه منعقد شده است که ۶۰ مورد در سایت فعال هستند، گفت: امیدوارم این رشد با سرعت فزاینده ادامه‌دار باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ادامه داد: با حمایت‌های استاندار سمنان، مسائل گمرکی در شهریورماه امسال نهایی و فعالیت گمرک منطقه آغاز شده و نیازهای سرمایه‌گذاران مستقیم از بنادر وارد منطقه می‌شود.

نادری با بیان اینکه امیدواریم با اتصال گاز، بخشی از مشکلات این منطقه در فصول سرد سال، حل شده و نگرانی‌های سرمایه‌گذاران برطرف شود، گفت: قرارداد تأمین ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب کشور برای نخستین بار با کمک شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان و وزارت نیرو، برای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار منعقد شد که تاکنون ۱۰ لیتر بر ثانیه آب به منطقه وارد شده است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار  جزو ۱۰ منطقه ویژه اقتصادی کشور است، اضافه کرد: در حال حاضر هفت مگاوات برق در منطقه فعال است که تأمین برق ۲۰۰ مگاوات در پیک نیاز به حمایت و همت مضاعف دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار خاطرنشان کرد: اتصال این منطقه ویژه اقتصادی به راه‌آهن سراسری کشور نیز پیش‌بینی شده است که محقق خواهد شد.

بهره‌برداری از ۸۴ پروژه در گرمسار

سعید متقی، فرماندار شهرستان گرمسار نیز در این جلسه اظهار کرد: به دلیل تغییر رنگ‌بندی کرونا، در ایام‌الله دهه فجر سال جاری نتوانستیم میزبان استاندار سمنان باشیم که سفر امروز به همین مناسبت انجام شده است.

وی افزود: درمجموع شاهد بهره‌برداری از ۸۴ پروژه با اعتبار ۲۱۲ میلیارد تومان ویژه ایام‌الله دهه فجر در شهرستان گرمسار هستیم که برای بالغ‌بر ۲۸۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

فرماندار شهرستان گرمسار افزود: ۱۰۲ درصد افزایش اعتبار ازلحاظ ریالی در پروژه‌های افتتاحی شهرستان گرمسار در ایام‌الله دهه فجر سال جاری نسبت به سال گذشته محقق شده است.

متقی با بیان اینکه ۱۶ پروژه نیز طی این آیین در شهرستان گرمسار کلنگ‌زنی می‌شود، اضافه کرد: ۴۸ پروژه در حوزه روستایی در شهرهای گرمسار و ایوانکی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: گرمسار شهرستانی صنعتی و کشاورزی است و نیمی از صنایع استان در این شهرستان مستقر هستند که به همین واسطه نیاز است تا در منطقه ویژه اقتصادی نیز شاهد رشد و نمو باشیم.

فرماندار شهرستان گرمسار با بیان اینکه نیاز است تا خط انتقال آب برای شهرک صنعتی ایوانکی پیگیری و تأمین آب انجام شود، تأکید کرد: ۵۰ درصد صنایع استان در این شهرستان مستقر است که باید در بحث تأمین نیرو و اعتبار نیز این نهم لحاظ شود.

متقی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از این ۸۶ قرارداد منعقدشده در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، تا شهریورماه سال ۱۴۰۰، ۲۰ واحد به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول