اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خبرنگار، آمر به معروف و ناهی از منکر است/ انجمن وکلای مدافع آمرین و ناهیان راه‌اندازی ‌می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: از اهالی رسانه حمایت می‌کنیم و در تنگناهای قانونی وکیل می‌دهیم چرا که خبرنگاران، آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.

خبرنگار، آمر به معروف و ناهی از منکر است/ انجمن وکلای مدافع آمرین و ناهیان راه‌اندازی ‌می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سلیمان مهدوی امروز در جلسه شورای حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: ما باید قانون را به گروه‌های مطالبه گری و مردم آموزش دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس بیان کرد: مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی می فرمایند اگر جوانی از سر نادانی و آشنا نبودن با قانون ولی از روی تعصب دینی و انقلابی امر به معروف و نهی از منکری کرد و طرف مقابل نسبت به راه های فرار از قانون قوی‌تر بود، شما موظف هستید از آمر حمایت کنید و این یعنی همان تشخیص درست.

وی ادامه داد: پس وقتی می‌گوییم در سال آینده ما باید ملجاء و مامن باشیم یعنی ما باید آخرین پناه باشیم که مردم برای دفاع از حق خود، اگر از همه جا ناامید شدند، بدانند از سوی این ستاد حمایت می‌شوند.

مهدوی بیان کرد: در قسمت حمایت، ۲۰ فرد باتجربه داریم و مقرر است انجمن وکلای مدافع آمرین و ناهیان راه اندازی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: بعضی مواقع تشخیص برای همه واضح است مثلاً می‌آییم جلوی مردم را می‌گیریم و می‌گوییم چرا بدحجاب هستی اما دقیق‌تر که نگاه می‌کنیم، زیباسازی، فضاسازی شهری ما علیه عفاف و حجاب است؛ عکس ها، تصاویر و... را دقیق تر ببینید، مدل شهرسازی ما به سمت بی حیایی است.

وی اظهار کرد: دبیر باید کمیته حقوقدان مشورتی داشته باشد تا بتواند نسبت به مواردی از این دست تصمیم بگیرد، یک گروه جهادی مطالبه‌گر را غنی و پربار نماید و مسئولیت کار را به گروه بسپارد.

مهدوی با اشاره به ضرورت بررسی ریشه منکرات در جامعه، خاطرنشان کرد: اکنون بی حیایی در کشور سازماندهی شده است، از زمانی که قانون ماهواره در کشور آمد و کسی کاری نکرد، از زمانی که فضای مجازی به این وضعیت درآمد و کسی اقدامی نکرد این بی‌حیایی رواج یافت.

وی افزود: چرا مثلا توئیتر تعطیل شده که متن‌محور است اما اینستاگرام تعطیل نیست؟! من راجع به اینستاگرام می‌گویم پنجره‌ای که رو به اتوبان فساد و فحشا باز است در اتاق خواب بچه های ما است، یعنی با اینستاگرام ما پنجره فساد و فحشا را باز کردیم بر روی بچه هایمان اما متاسفانه می‌بینیم اینستاگرام به نظر آقایان مشکلی ندارد اما توییتر بسته است!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در زمینه حمایت از خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگار هم آمر به معروف و ناهی از منکر است، محکم هم ایستادیم، حمایت می‌کنیم و وکیل می‌دهیم چرا که رسانه امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

مهدوی با بیان اینکه وقتی خبرنگاری موضع سیاسی می گیرد و بر فرض مثال از او شکایت می‌کنند چه کسی باید از او حمایت کند؟ افزود: خبرنگاری مصداق امر به معروف و نهی از منکر است حالا تشخیص شما این باشد که آن چیزی که خبرنگار به آن پرداخته معروف بوده یا خیر؟ نکته حائز اهمیت این است که در شرایط فعلی، امر به معروف‌های مجازی بسیار برایمان اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه باید جملات رهبر انقلاب را بخوانیم که در تشخیص به خطا نرویم، گفت: در موقعیتی اگر فردی که دانایی قانونی ندارد اما دغدغه اقامه و احیای دین دارد، امر به معروف کند پس بگوییم ایشان امر به معروف نکرده چون قوانین را رعایت نکرده است؟!

مهدوی با تاکید بر لزوم آموزش مبانی قانونی به عموم مردم بیان کرد: ما باید گروه‌های مطالبه‌گری را بیاوریم و آموزش قانون بدهیم؛ گروه‌های مطالبه‌گری قوانین مبتلابه را مثلاً قانون شفاف سازی قراردادها و قانون امر به معروف و نهی از منکر را در فضای مجازی منتشر کنند تا مردم بدانند وقتی حرف می زنند مستند به قانون باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول