اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اینترنت ۲۷۱ روستای چهارمحال و بختیاری ارتقا می‌‌یابد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ۲۷۱ روستای استان برای ارتقای اینترنت از نسل ۲ به ۳ و ۴ در دستور کار قرار دارند.

اینترنت ۲۷۱ روستای چهارمحال و بختیاری ارتقا می‌‌یابد

مرتضی بلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در راستای افزایش نسل اینترنت ۱۷ روستا در فارسان درایو تست آن‌ها انجام شده است و فروش سرویس آن آزاد می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری افزود: تعداد ۲۷۱ روستا در برنامه کاری ما برای ارتقای اینترنت از نسل ۲ به ۳ و ۴ هستند که در ۱۱۷ روستا راه‌اندازی شده و در مرحله نصب است و ۱۵۴ روستای دیگر در انتظار تجهیزات هستند که به علت تحریم‌ها هنوز به استان نرسیده‌است.

وی اظهار داشت: اولویت ما در ارتقای اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار است و تا زمانی که مشکلات روستاهای بالای ۲۰ خانوار رفع نشود روستاهای زیر ۲۰ خانوار در اولویت نیستند.

بلالی با اشاره به پیوستن مدارس به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۳۲۸ مدرسه به مدت ۲ سال به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و ۱۱۶ مدرسه جدید که دارای زیرساخت اولیه هستند نیز در حال اتصال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۴۳ کیلومتر تار فیبر نوری در استان اجرا شده که اعتبار آن بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است هم‌چنین نسبت به سال گذشته بالای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان نصب شده است که افزایش بیش از صد درصدی داشته است.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول