محمد شیخلر از اعضای موسسه فرهنگی «ایمان جهادی (صهبا)» در گفتوگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره فروش انتشارات در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار داشت: ۷۵ درصد سفارشهای انتشارات صهبا مربوط به مخاطبانی خارج از استان تهران بود و فقط ۲۵ سفارش مربوط به شهر تهران بود.
وی در بخش دیگر اعلام کرد: ۴۰ درصد از کل سفارشهای مربوط به نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اصلا مربوط به مراکز استانها نبود، بنابراین این آمارها، کاملا در تضاد تفکری است که معتقد است نمایشگاه کتاب، لطمه جدی به کتابفروشیها میزند. بلکه، نمایشگاه، ظرفیت جدید و مخاطب جدید میسازد.
این عضو موسسه فرهنگی «ایمان جهادی (صهبا)» اضافه کرد: بیشترین خریدهای غیر مرکز استانی، متعلق به استان فارس، اصفهان و مازندران بود.
وی تاکید کرد: در نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران، ما حدود ۱۰ درصد مخاطب خانم داشتیم؛ در حالی که در نمایشگاه مجازی، ۳۵ درصد مخاطبان ما را بانوان تشکیل دادند. این نشان میدهد خانمها راحتتر و بهتر توانستند خرید کنند.
شیخلر در بخش دیگر با توضیح اینکه قصد ندارم بگویم نمایشگاه کتاب مجازی از حقیقی بهتر است، گفت: نمایشگاه مجازی کتاب در ایام کرونا، ظرفیت جدید ساخت. نکته دیگر اینکه آمار نشان از آن دارد که ما ۱۴۰ سفارش از مخاطب حرفهای داشتیم. چرا که قبل و حین نمایشگاه مجازی بسته مطالعاتی با موضوع قرآن، اهل بیت(ع)، حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی معرفی و منتشر کردیم و بدین ترتیب، کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، «انسان ۲۵۰ ساله» و کتاب «ولایت و حکومت»و «عهد مشترک» عرضه شد، پس از آن در ایام نمایشگاه ۱۴۰ سفارش مربوط به دو کتاب «ولایت و حکومت» و «عهد مشترک» بود، بررسیها نشان میدهد ۱۴۰ نفر «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، «انسان ۲۵۰ ساله» را خوانده بودند و به ما اعتماد کردند و پس از آن دو کتاب دیگر را خریداری کردند زیرا این دو کتاب اتصال خاص به یکدیگر ندارند، اما نشان میدهد معرفی بسته مطالعاتی هدفگذاری درستی داشته است.
در ادامه فیلمی با همین موضوع ببینید:
انتهای پیام/