اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

زدن ماسک در اجتماع به فرهنگ عمومی تبدیل شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: متاسفانه توجه و آمار زدن ماسک در اجتماع و تجمعات توسط مردم بسیار کاهش یافته و باید زدن ماسک در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

زدن ماسک در اجتماع به فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس فرهاد بدیعی امشب در جمع مدیران بانک‌های عامل شهرستان اظهار کرد: شاخص زدن ماسک در اجتماع و اماکن عمومی مانند ادارات، بانک‌ها و دیگر اماکن از حدود ۹۵ درصد در یک‌ماه گذشته به حدود ۷۰ درصد در شرایط کنونی کاهش پیدا کرده و این امر در انتقال بیماری کرونا بسیار موثر بوده و نگران‌کننده است.
وی با تاکید بر اینکه از ورود افراد بدون ماسک در بانک‌ها خودداری شود، تصریح کرد: متاسفانه مشاهده شده برخی از پرسنل بانک‌ها و بسیاری از مشتریان بانک‌ها بدون ماسک وارد شده و خدمات می‌گیرند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود فردی در ورودی بانک مستقر شده و از ورود افراد بدون ماسک جدا خودداری شود زیرا اگر این فرد آلوده به این ویروس باشد و هیچ علامتی نداشته با تنفس معمولی خود سبب انتقال این بیماری و آلوده کردن محیط بانک خواهد شد.
وی ادامه داد: متاسفانه پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم برگزاری مراسمات عروسی در شهرستان کاهش یافته که این امر با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا (انگلیسی) بسیار نگران‌کننده است.
بدیعی گفت: از اسفندماه سال گذشته حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری شدند که از این تعداد بیش از ۴ هزار نفر بستری‌شدگان از گنبدکاووس و مابقی از شهرهای شرق استان بودند.
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ نفر در بیمارستان‌های شهرستان بستری بوده که ۶۰ درصد آنها مربوط به شهرستان و مابقی از شهرهای اطراف بوده و در دو هفته اخیر شاهد خیز ملایم افزایش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها هستیم.
*‌ شاخص استفاده از ماسک در بانک‌ها افزایش پیدا کند
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده در یک‌ماه گذشته شاخص استفاده از ماسک در بانک‌ها ۹۰ درصد بوده و ما تقاضا داریم با همکاری مدیران بانک‌ها این شاخص به ۹۵ درصد افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: بانک‌ها یکی از اماکن پرتردد مردم بوده و تشکیل این جلسه با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک توسط پرسنل و مردم در راستای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در بانک‌ها است.
عبدالقدیر کریمی ضمن قدردانی از همکاری مدیران بانک در شرایط مختلف خاطرنشان کرد: مدیران بانک‌های عامل شهرستان در بازسازی منازل خسارت‌دیده از سیل، کرونا و در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تعامل بسیار خوبی داشته و گنبدکاووس یکی از شهرستان‌های استان بوده که بهترین عملکرد و همراهی را در حوزه‌های مختلف با بانک‌ها ارائه داده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر مهمترین چالش ستاد مقابله با کرونا شهرستان عادی‌انگاری بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم بوده که با توجه به ورود به پیک چهارم این ویروس تمام تلاش ما این است تا میزان نگرانی مردم نسبت به ویروس جهش یافته  و همچنین صیانت از سلامتی عموم مردم شهرستان را با حساسیت بیشتری در دستور کار قرار دهیم.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول