اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

پرچم شهید سلیمانی هیچ‌گاه بر زمین گذاشته نخواهد شد

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از ترجمه ۲۰ زبانه نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه؛ اظهار داشت: چنین برنامه‌هایی موجب شود ما بر این نکته پافشاری کنیم که راه شهیدسلیمانی در این کشور ادامه خواهد داشت و از یاد نبریم که سردار سلیمانی بیش از هر چیزی سرباز ولایت بود.

پرچم شهید سلیمانی هیچ‌گاه بر زمین گذاشته نخواهد شد

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از ترجمه ۲۰ زبانه نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه؛ گفت: شخصیت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی مخصوصا بعد از شهادت ایشان مورد بررسی گسترده‌ای قرار گرفت. هر چند شهید سلیمانی شخص نام آشنایی برای فرزندان انقلاب، جبهه مقاومت و مردم ایران بود اما بعد از شهادت ایشان لایه‌های از شخصیت ایشان منتشر شد که از آن آگاه نبودیم.

سرسنگی ادامه داد: تاثیر ایشان در جریان مقاومت و مواجهه با گروه‌های الحاقی و تاثیری که در متحد کردن نیرو‌های مسلمان در منطقه و جهان داشت، خیلی مهم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: آن چیزی که موجب محبوبیت ایشان شد، فقط جنبه اجتماعی شخصیت ایشان نبوده است؛ چه بسا در بین نیروی انقلابی هم اکنون افرادی هستند که خدمات ارزنده‌ای را انجام می‌دهند اما علت اینکه ایشان علاوه بر سردار مقاومت بودن سردار دل‌ها هم بود و شهادت ایشان باعث شود صحنه‌ای در کشور رقم بخورد که نظیر آن را کم دیده بودیم، وجود ویژگی‌های خاص در شخصیت سردار سلیمانی بود.

سرسنگی ادامه داد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) مراسم تشییع پیکر ایشان بی نظیر‌ترین مراسمی بود که در کشور برگزار شد. یکی از وجوهات مهم سردار سلیمانی شخصیت او وجه درونی این سردار دل‌ها بود.

سرسنگی ادامه داد: شهید سلیمانی یک چنین وجه و شخصیتی با خودش حمل می‌کرد. نیرو‌های مومن زیادی در کشور داریم که باعث می‌شود پرچم ایشان هیچ گاه به زمین گذاشته نشود. اما سردار سلیمانی کسی بود که جان خودش را با خدا معامله کرد و بعید است بتوانیم شخص دیگری را مثل ایشان پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: بررسی نامه سردار سلیمانی به دخترش فاطمه نشان می‌دهد که چقدر از شخصیت ایشان برای ما ناشناخته است.

سرسنگی افزود: سردار سلیمانی از یک سو محکم در برابر دشمن می‌ایستد و از سوی دیگر قلب او سرشار از عشق و محبت و رحمت است. امیدواریم برگزاری این مراسم ضمن یادآوری مقام این شهید بزرگوار، عاملی شود تا راه سلیمانی و سلیمانی‌ها در این کشور، ادامه پیدا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: ولایت مداری سردار سلیمانی مهمترین نکته‌ شخصیت ایشان بود و نباید از یاد ببریم که سلیمانی بیش و پیش از هر چیز سرباز ولایت بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول