علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

جدیدترین تصاویر مریخ‌نورد «استقامت» از سیاره سرخ

تصاویری جدید و حیرت انگیز از مریخ‌نورد استقامت در حال پایین آمدن به سطح مریخ منتشر شد.

جدیدترین تصاویر مریخ‌نورد «استقامت» از سیاره سرخ

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، تصاویری جدید و حیرت انگیز از مریخ نورد استقامت در حال پایین آمدن به سطح مریخ منتشر شد.

به گفته سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، مریخ‌نورد استقامت پنجشنبه ساعت ۳:۵۵ دقیقه به وقت شرق آمریکا عملیات فرود بر این‌ سیاره را آغاز کرد.

ناسا این فضاپیما را به ۲۵ دوربین و دو میکروفون رکورددار مجهز کرده که بسیاری از آنها در هنگام فرود روز پنجشنبه روشن شدند.

آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا، وعده عکس‌های بیشتر و باکیفیت بهتر را طی چند روز آینده داده است.

«استقامت» همچنین عکسی از چشم‌انداز کلی مریخ را تهیه کرده که در آن افق این سیاره قابل مشاهده است. این مریخ‌نورد توانسته نخستین عکس رنگی و با وضوح بالا را ارسال کند که منطقه مسطحی را که در دهانه «جیزرو» جایی که رودخانه و دریاچه عمیق وجود داشت، نشان داد.

مریخ‌نورد استقامت قرار است، نشانه‌های حیات باستان را در  جیزرو جستجو می‌کند؛ تصویر رنگی دیگر یکی از شش چرخ مریخ نورد را نشان می‌دهد که در اطرافش صخره‌های مختلفی مشاهده می‌شوند که بیش از ۳.۶ میلیارد سال قدمت دارند.