اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

گلایه رئیس اتاق بازرگانی از تفسیر مکرر قوانین تولید و صنعت

رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به این‌که قانون نباید قابل تفسیرهای متعدد باشد گفت: قوانین مربوط به تولید و صنعت نباید مدام به انواع مختلف توسط افراد گوناگون تفسیر شود.

گلایه رئیس اتاق بازرگانی از تفسیر مکرر قوانین تولید و صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدرضا قمی در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی یزد، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که صنایع با آن روبرو هستند، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی است که به صورت مکرر از سوی مسئولان در ارتباط با موضوعات مختلف مطرح می‌شود.

وی با بیان این‌که قانون نباید مدام به انواع مختلف توسط افراد گوناگون تفسیر شود، افزود: کجای قانون گفته شده که آقای معاون، آقای مدیرکل به صورت مداوم اقدام به صدور آیین نامه و شیوه‌نامه در تفسیر قوانین داشته باشید.

رئیس اتاق بازرگانی یزد گفت: تفسیر هم اگر صورت می‌گیرد باید به نفع مجری، فعال و کسی که می‌خواهد حرکتی در زمینه توسعه انجام دهد باشد نه اینکه مانعی در روند کاری آنها وجود داشته باشد.

قمی با تاکید بر این‌که در شرایط فعلی اقتصادی کشور نیاز به تامین ارز و وارد کردن ارز داریم و نباید با یک تفسیر یا آیین‌نامه جدید و بهانه‌هایی از جمله نبود امکانات راه فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه کنیم.

وی از نمایندگان مجلس خواست که بحث نظارت بر اجرای قوانین را به صورت جدی دنبال کنند که این شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها اقدام به تفسیر قانون به اشکال مختلف نکنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان یزد خاطرنشان کرد: در مرحله استانی دستگاه‌های متولی نظارت‌های خود را انجام می‌دهند ولی رفع این مشکل نیاز به اقدام در سطح ملی و از سوی نمایندگان مجلس برای نظارت هرچه بیشتر در این زمینه دارد.

قمی در پایان گفت: در این زمینه موضوع تصویب قوانین از سوی نمایندگان مجلس هم باید به گونه‌ای دقیق و کامل و جامع انجام شود که جای هیچ گونه تفسیر دیگری بر آن وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول