اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تنها راه بازگشت به برجام عمل کردن به تعهدات است

امام‌جمعه گلپایگان گفت: کشورهای اروپایی به تکاپو افتادند و بازرسی از سایت‌های هسته‌ای را خواستار شدند اما مقام معظم رهبری اعلام کردند هیچ راهی برای برگشت به تعهدات برجامی جز عمل کردن به تعهدات و لغو تمام تحریم‌ها به صورت عملی نیست.

تنها راه بازگشت به برجام عمل کردن به تعهدات است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با گرامیداشت سالروز  شهادت شیخ فضل الله محلاتی که به عنوان روز بزگداشت روحانیت و دفاع مقدس است، اظهار داشت: نقش روحانیت همواره در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در طول تاریخ قابل انکار نیست همان گونه که در دوران دفاع مقدس نقش تعیین کننده‌ای داشتند.

امام‌جمعه گلپایگان با بیان اینکه زندگی روحانیت از صدر اسلام تا اکنون که به عصر غیبت نزدیک می‌شویم به زندگی مردم گره خورده است، افزود: در دوران مبارزه با ضد استکباری در ایران و حتی عراق و سایر کشورهای اسلامی روحانیت در صدر این مبارزات سیاسی و ضد استکباری نقشی رهبری و محوری ایفا کرده است، برخی روحانیون در دوران دفاع مقدس از سوی امام  به عنوان فرماندهی جنگ در جبهه‌ها حضور داشتند تا جنگ را هدایت و رهبری کنند.

کرامتی تصریح کرد: نقش روحانیت در پشت جبهه‌ها به عنوان ترغیب کننده حضور در میدان جنگ سبب می‌شد تا مردم و جوانان به جبهه‌ها اعزام شوند و این وظیفه سنگینی بود، نقش دیگر روحانیت تبلیغ دینی است که به صورت رزمی و جهادی و تبلیغی و معرفت افزایی در جبهه‌ها حضور داشتند که بسیار مهم و فراگیر بود.

وی با اشاره به سوم اسفند روز کودتای انگلیسی‌ها به ملت ایران، گفت: با حمایت رضا شاه خائن انگلیس‌ها در صدر فعالیت‌های سیاسی ایران قرار گرفتند و ضربه سنگینی به انقلاب مشروطه وارد کردند و بخش‌هایی از شرق و غرب و جنوب میهن به کشورهای همسایه واگذار شد.

امام‌جمعه گلپایگان با تأکید در مطالعه تاریخ دوران رضاشاه خائن گفت: اگر مقایسه‌ای از انقلاب اسلامی با دوران رضاشاه خائن داشته باشیم، واقعأ به دوران انقلاب کفران نعمت می‌شود البته اگر مشکلات اقتصادی و بیکاری داریم به دلیل سومدیریت مسؤولان ناکارآمد است اما نباید دستاوردهای انقلاب را نادیده گرفت.

کرامتی با اشاره به ضرب‌العجل مجلس به برجام گفت: اگر به تعهدات برجام تا پنجم اسفند عمل نشود جمهوری اسلامی برخی تعهدات برجامی را که تاکنون به آن‌ها پایبند بوده است نادیده خواهد گرفت، کشورهای اروپایی به تکاپو افتادند و بازرسی از سایت‌های هسته‌ای را خواستار شدند اما مقام معظم رهبری اعلام کردند هیچ راهی برای برگشت به تعهدات برجامی جز عمل کردن به تعهدات و لغو تمام تحریم‌ها به صورت عملی نیست.

 انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول