اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افراد شاغل در بخش‌های دولتی تعیین وضعیت می‌شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دستور کار قرار داشتن تعیین وضعیت نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: طبق قانون جدید تمامی نیروهای شرکتی، قراردادی و کار معین باید بصورت پیمانی و رسمی استخدام شوند.

افراد شاغل در بخش‌های دولتی تعیین وضعیت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن محمدیاری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در اصلاحیه بودجه توسط دولت نظرات نمایندگان در آن لحاظ شده است، اظهار کرد: بودجه اولیه ارائه شده توسط دولت بسیار تورم‌زا بوده است ولی اصلاحیه آن انجام و در همین هفته توسط نمایندگان کلیات آن مصوب شد.

وی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای بودجه اصلاح شده توسط دولت گفت: در بودجه اولیه اعتبارات هزینه‌ای بودجه ۶۳۷ هزار میلیارد تومان بوده که در اصلاحیه این اعتبار به ۶۵۲ هزار میلیارد تومان و اعتبارات ملی استانی به ۵۵۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

عضو مجمع نماینگان گیلان در مجلس با اذعان به اینکه در اصلاحیه بودجه به نرخ ارز توجه جدی شده است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مردم نامشخص بودن وضعیت قیمتی کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، لوازم پزشکی و مواد اولیه بوده و در اصلاحیه بودجه تمامی این کالاها با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده و همچنین دولت اجازه دارد در صورت صلاحدید ارز ترجیعی حذف و منابع حاصل از آن‌ را صرف تکمیل پروژه‌های عمرانی کند.

محمدیاری تصویب کلیات بودجه توسط مجلس را گامی رو به جلو در اداره کشور دانست و افزود: با تصویب بودجه از ابتدا سال حقوق کارمندان با افزایش ۲۵ درصدی مواجه و به موقع پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اهتمام مجلس به اجرای درست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: دولت متأسفانه اهتمام لازم در خصوص اختلاف فاحش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر ارگان‌ها را نداشته و به این دلیل کمیسیون اجتماعی حل این مسئله را به کمیسیون تلفیق فرستاده تا آنان سازوکاری دقیق برای حل این معضل ایجاد کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دستور کار قرار داشتن تعیین وضعیت نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: طبق قانون جدید تمامی نیروهای شرکتی، قراردادی و کار معین باید بصورت پیمانی و رسمی استخدام شوند، به طوری که در دستگاه‌های حاکمیتی به شکل رسمی و با آزمون ابتدا سه ساله سپس پنج ساله و بعدا بصورت دائم و در دستگاه‌های غیر حاکمیتی بصورت پیمانی جذب می‌شوند.

محمدیاری با اذعان به اینکه تعیین وضعیت نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی فقط شامل شرکت‌های دولتی می‌شود، تصریح کرد: در قانون جدید فقط افراد قرار دادی و شرکتی شاغل در بخش‌های دولتی تعیین وضعیت می‌شوند، ولی یکی از دغدغه‌های مجلس تعیین وضعیت تمامی کارکنان به صورت حق‌الزحمه‌ای است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول