اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مطالبه مردمی در خدابنده برای عدالت در توزیع سهمیه دانشجو معلمان

استاندار زنجان گفت: مطالبه مردمی در شهرستان خدابنده در رابطه با توزیع سهمیه دانشجو معلمان پذیرفته شده، وجود دارد.

مطالبه مردمی در خدابنده برای عدالت در توزیع سهمیه دانشجو معلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی پنجشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: نقشه راه مهم‌ترین مسئله در امر مدیریت است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امروز نرخ مشارکت اقتصادی استان سه و شاخص بهبود فضای کسب و کار چهار است، عنوان کرد: استان زنجان با جذب 156 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی رتبه نخست کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان بیمه اجباری در فروردین امسال 109 هزار نفر بوده که در آذر ماه به 116 هزار نفر رسیده است، بیان کرد: جمعیت بیمه بیکاری در آذر‌ماه سال گذشته 3 هزار و 217 نفر بود که امسال به 2 هزار و 170 نفر رسیده است.

حقیقی با اشاره به اینکه امسال 16 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است، اضافه کرد: نسبت مصارف به منابع بانکی از 80 درصد به بیش از 90 درصد رسیده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه زنجان در بحث کرونا ویروس استان موفقی بوده است، عنوان کرد: زنجان بالاترین میزان تست گرفته شده در کشور را دارد.

وی با اشاره به افتتاح مدارس جدید در شهر زنجان، گفت: در حال حاضر 15 هزار واحد مسکن ملی در شهرک اقماری زنجان وجود دارد که 11 هزار و 500 واحد قطعی شده و در این محل‌ها مکان آموزشی جانمایی شده است.

حقیقی با اشاره به وجود یک مطالبه مردمی در شهرستان خدابنده در رابطه با توزیع سهمیه مناطق دانشجو معلمان پذیرفته شده، گفت: اهالی این شهرستان معتقد هستند این توزیع عادلانه نیست و درخواست داریم دستور بررسی این مسئله صادر شود.

هر کس به فکر برتری است، باید علم بیاموزد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هیچ عذری برای کوتاهی در امر آموزش و پرورش پذیرفته نیست، اظهار کرد: نخستین آیاتی که بر پیغمبر نازل شد، فرمان به خواندن بود.

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با اشاره به اینکه هر کس باید هر کاری که می‌تواند برای رشد و بالندگی آموزش و پرورش انجام دهد، عنوان کرد: بالاترین امتیازی که برای معلمان گفته شده، شغل انبیا است.

وی گفت: هرچه زمان می‌گذرد ضرورت علم بیش از پیش مشخص می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه امروز علم و نیروی انسانی بالاترین قدرت کشورها محسوب می‌شود، ادامه داد: هرکس می‌خواهد برتری و توفیق داشته باشد باید به زیور علم آراسته شود.

جلب مشارکت‌های مردمی برای خرید تبلت

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینه آموزش و پرورش استان در ارزیابی عملکرد شوراهای آموزش و پرورش موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد، اظهار کرد: کسب رتبه ۱۶ در کنکور، پیگیری احداث ۶۳ مدرسه در شهرک‌های اقماری با همکاری سه اداره‌کل، تامین مسکن فرهنگیان و تشکیل کمیته ویژه در این راستا، تجهیز سالن‌های ورزشی، کسب عنوان نخست پرسش مهر ریاست جمهوری، کسب رتبه برتر کشور در پوشش تحصیلی، کسب رتبه‌های متعدد کشوری در مسابقات ورزشی، فرهنگی، قرآنی از توفیقات آموزش و پرورش استان است.

حسن مظفری با اشاره به اینکه با هماهنگی ادارات استان و مردم سعی داریم به امر مدرسه‌سازی همت کنیم، عنوان کرد: در این راستا پیگیری احداث ۶۳ مدرسه در شهرک‌های اقماری با همکاری استانداری و اداره کل راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: جلب مشارکت‌های مردمی برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند از موفقیت‌های استان است. 

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول