اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آمادگی کامل ایران برای پاکسازی و بازگشایی گمرک«اسلام قلعه» افغانستان/ بازگشایی محدود مرز «دوغارون»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توافقی که با طرف افغانستانی انجام گرفت، از روز گذشته به صورت محدود کامیون‌های حامل کالاهای سریع‌الفساد از این گمرک پذیرش شد و از امروز نیز امکان ارسال تمام کامیون‌های تجاری متوقف در مرز دوغارون به غیر از محموله‌های سوختی فراهم شده است.

آمادگی کامل ایران برای پاکسازی و بازگشایی گمرک«اسلام قلعه» افغانستان/ بازگشایی محدود مرز «دوغارون»

محسن نجات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: امروز با فرماندار تایباد جلسه‌ای در خصوص انفجار اسلام قلعه و گمرک دوغارون داشتیم و مصوباتی در این خصوص تهیه شد که به زودی اجرایی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: با هماهنگی وزارت امور خارجه، سرکنسول ایران آمادگی کامل خراسان رضوی برای برای پاکسازی و بازگشایی گمرک اسلام قلعه را به طرف افغانستانی اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: امروز با حضور کلیه دستگاه‌های بحران‌مدار جلسه‌ای با ریاست معاون عمرانی استانداری داشتیم و برای بحث های زیرسازی، بازسازی، بازگشایی و پاکسازی گمرک اسلام قلعه، امادگی صد‌در‌صدی خود را اعلام کردیم.

 نجات عنوان کرد: با توافقی که با طرف افغانستانی انجام گرفت، از روز گذشته به صورت محدود کامیون‌های حامل کالاهای سریع‌الفساد از این گمرک پذیرش شد و از امروز نیز امکان ارسال تمام کامیون‌های تجاری متوقف در مرز دوغارون به غیر از محموله‌های سوختی فراهم شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص تمهیدات ایران برای پیشگیری و آمادگی در برابر حریق احتمالی محموله‌های سوختی در گمرک دوغارون تشریح کرد: یکی از مصوبات جلسه امروز اعزام و استقرار سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی از شهرستان‌های اطراف همراه با تیم‌های مجرب امداد و نجات در گمرک دوغارون تا عادی شدن شرایط و تفکیک پارکینگ‌ها بر اساس محموله‌ کامیون‌ها و تریلرها است.

وی با بیان اینکه حادثه انفجار در گمرک مرزی اسلام قلعه، ضرورت تقویت سیاست‌های پیشگیرانه را در گمرک دوغارون مشخص کرد،گفت: یکی از تصمیماتی که در همین راستا در جلسه امروز با تاکید استاندار خراسان رضوی اتخاذ شد، تبدیل و ارتقای ایستگاه آتش نشانی گمرک دوغارون به پایگاه آتش نشانی است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸ /ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول