اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اختراعی در سطح کشوری که در بایگانی استان خاک می‌خورد!

جوان مخترع دره‌شهری توانسته 20 اختراع خود را در حوزه‌های محتلف برق و الکترونیک به ثبت نهایی برساند این در حالی است که از اختراعات آن حمایتی نمی‌شوند و تنها در بایگانی خاک می‌خورند.

اختراعی در سطح کشوری که در بایگانی استان خاک می‌خورد!

خبرگزاری فارس- ایلام، کبری هواسی: تولید برق ۲۲۰ وات، تولیدات صنایع الکترونیکی نظامی، مولد ترمو الکتریک تنها برخی از اختراعات یکی از جوانان این مرز و بوم بوده؛ اختراعاتی که در کشور با یک سکه از آنها قدردانی شده و سپس به بایگانی رفته است؛ در صورتی که در خارج کشور در کمترین زمان به تولید انبوه می‌رسند.

کج سلیقگی برخی مدیران امر، عدم حمایت از مخترعان و نبود امکانات لازم، سال‌هاست در استان ایلام باعث شده آن طور که باید و قانون اختراعات می‌گوید، این مبتکران و مخترعان نادیده گرفته شوند.

حمایت از اختراعات برای رسیدن به تولید انبوه علاوه بر شکوفایی اقتصاد ایران می‌تواند باعث کاهش وابستگی کشور به خارج  شود؛ تولیداتی که با چند برابر قیمت از یک فکر ایرانی تولید و به اسم کشور خارجی وارد کشور می‌شود.

سازمان علمی پژوهشی به عنوان تنها بازوی قدرتمند در حمایت از مبتکران و مخترعان خلاق از ایده‌های مفید و تاثیر گزار در جهت پیشرفت کشور حمایت کرده و امروز مخترعان پیشرفت خود را مدیون این سازمان برتر حمایتی می‌دانند.

حمایت از مخترعین، حل و فصل مشکلات پیشرو مبتکران در حوزه‌های مختلف، سال‌هاست از سوی مسوولین وعده داده شده این در حالی است که آبان ماه سال ۹۸ مسوولین با مصاحبه‌های رسانه‌ای خود قول‌های زیادی در جهت حمایت از مخترعان دادند که متاسفانه عملی نشده است.

توجه به خواسته‌های مخترعین و حمایت همه جانبه از مبتکران از جمله درخواست‌های مکرری بود که جمعی از مخترعین کشوری خواستار حمایت از ایده‌هایشان توسط مسوولین امر را شدند.

ثبت 30 اختراع در حوزه‌های مختلف برق و الکترونیک

پیمان کولیوند یکی از مخترعان و  برگزیدگان کشوری است که تاکنون بیش از ۳۰ اختراع در حوزه‌های مختلف برق و الکترونیک را در کارنامه خود به ثبت رسانده و بیش از ۲۰ اختراع آن ثبت نهایی شده است.

کولیوند مخترع دره‌شهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اختراع الکترومغناطیس گفت: هدف از اختراع ایجاد تولید برق از امواج آزاد و سرگردان مختلف رادیویی و میدان‌های الکترومغناطیسی در مکان‌های مختلف در مقیاس قابل استفاده ۲۲۰ ولت است.

وی افزود: محصول ایجادی از یک آنتن با مشخصات خاصی برای جمع کردن و جذب امواج رادیویی و میدان‌های الکترو مغناطیسی در ارتفاع پایین استفاده شده و پس از آن امواج از طریق کابل کواکپسال شیلدار به سمت آشکار ساز امواج رادیویی رفته و در نهایت با کنترل شارژ در باتری باز هم با مشخصات خاصی ۱۲ ولت ۷ آمپر خشک ذخیره شده و پس از آن ۲ خروجی ۲۲۰ ولت ۵ ولت ۱ آمپر در اختیار قرار می‌گیرد.

این مخترع جوان دره‌شهری ادامه داد: طرح مولد ترمو الکتریک از دیگر اختراعات بوده هدف از این طرح تولید برق بدون ایجاد سرو صدا و بدون ایجادمیدان الکترومغناطیس برای اهداف خاص یا حتی استفاده عموم مردم بوده است. 

وی بیان کرد: همچنین این طرح علاوه بر مزایای گفته شده بدون قطعه متحرک و مکانیکی است و با کمترین میزان مصرف سوخت تولید جریان الکتریکی می‌کند.

کولیوند خاطر نشان کرد: اختراعات بنده در پنجمین نمایشگاه جهاد گران علم و فناوری مورد بازدید مقامات کشوری قرار گرفته اما باید گفت متاسفانه هیچ نهادی جز سازمان علمی پژوهشی از بنده حمایت نکرده است.

در حیات صنعتی یک جامعه اختراع و ورود ایده‌های نو به صنعت از اهمیت زیادی برخوردار است اما در هیچ جامعه‌ای اختراعات از رشد و توسعه کافی برخوردار نخواهند بود؛ مگر اینکه حمایت قانون از مخترعان و صاحبان ایده در آن کشور به عمل بیاید این در حالی است در استان ایلام سال‌هاست وعده حمایت از این مخترعین توسط مسوولین  داده می‌شود اما هنوز و هنوز این وعده‌های سلیقه‌ای عملی نشده است.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول