اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحلیلگر عراقی: دولت، موافق رفتارهای سفارت آمریکاست

تحلیلگر سیاسی عراق تأکید کرد که سکوت بغداد در قبال رفتارهای سفارت آمریکا نشان می‌دهد که دولت عراق (به ریاست الکاظمی) با این رفتارهای آمریکایی‌ها موافق است.

تحلیلگر عراقی: دولت، موافق رفتارهای سفارت آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم الخیکانی» تحلیلگر سیاسی عراق گفت که سکوت بغداد در قبال اجرای تمرینات و تیراندازی‌ها در سفارت آمریکا نشان می‌دهد که دولت عراق بدون توجه به رعب و وحشت ساکنان منطقه سبز، با رفتارهای آمریکایی‌ها موافق است.

الخیکانی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که دولت هیچ بیانیه‌ای درباره اقدامات سفارت آمریکا اعم از اجرای تمرینات و تیراندازی به ویژه آزمایش سامانه دفاع هوایی «سی -رام»(C-RAM) در مرکز بغداد صادر نکرده است.

او افزود که سکوت دولت در قبال رفتارهای آمریکا در عراق بیانگر آن است که دولت کاملا از این رفتارها رضایت دارد و به رعب و وحشتی که در میان ساکنان مناطق نزدیک به سفارت ایجاد می‌شود، توجهی ندارد.

این تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد که وجود ارتش آمریکا و سامانه دفاع هوایی و باند فرود هواپیما در داخل سفارت نشان می‌دهد که نمی‌توان نام سفارت به این مکان داد بلکه یک مرکز فرماندهی و اردوگاهی در مرکز بغداد است.

روز چهارشنبه(دیروز) منابع آگاه رسانه‌ای از فعال شدن سامانه پدافندی آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر داده و گفتند که این اقدام در چارچوب یک تمرین آزمایشی است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول