اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو: سامانه‌های جدیدی به ترکیه پیشنهاد داده‌ایم

دبیرکل ناتو با بیان اینکه مقابله با چین و روسیه به راهبرد جدید این پیمان نظامی در سال جدید تبدیل خواهد شد، از پیشنهاد خود به ترکیه برای منصرف شدن از خرید اس 400 خبر داد.

ناتو: سامانه‌های جدیدی به ترکیه پیشنهاد داده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ائتلاف ناتو) اعلام کرد که برای منصرف کردن ترکیه از خرید سامانه‌های روسی پیشنهادی به این کشور داده است.

رسانه‌های ترکیه چهارشنبه‌شب به  نقل از ناتو گزارش دادند که دبیر کل ناتو گفته است که این ائتلاف به آنکار پیشنهاد داده به‌جای سامانه دفاع موشکی  اس ۴۰۰، از سامانه‌های جدید ناتو استفاده کند.

«ینس استولتنبرگ» همچنین کشته شدن ۱۳ شهروند غیرنظامی ترکیه به دست گروهک پ.ک.ک را  محکوم کرد.

ترکیه و آمریکا به عنوان عضو ناتو بیش از دو سال است که بر خرید اس ۴۰۰ به اختلاف رسیده‌اند. واشنگتن در اعتراض به این اقدام، ترکیه را از پروژه تولید جنگنده‌های اف ۳۵ حذف کرده و تحویل این پرنده ‌ها را که قرار بود ۱۰۰ عدد باشد، به تعلیق درآورده است.

دبیر کل ناتو به اوضاع افغانستان نیز اشاره کرد و گفت که باید تمرکز اصلی در این کشور آغاز فرایند صلح است و طالبان نیز باید دست از خشونت بردارد.

استولتنبرگ که در اولین جلسه وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو از زمان رئیس جمهور شدن جو بایدن سخنرنی می‌کرد، ضمن تأکید بر ادامه این ائتلاف در عراق، خروج نیروهای ناتو از افغانستان را مشروط بر اجرای توافق صلح در این کشور دانست.

دبیرکل ناتو همچنین گفت که مقابله با روسیه و چین به هدفی برای چشم‌انداز راهبردی جدید ناتو تبدیل خواهد شد.

انتهای  پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول