اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار مقامات قرقیزی با معترضان و ساکنان مرزی

معاون اول دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان با فعالان مدنی و ساکنان مناطق «باتکن» و «جلال آباد» دیدار و در مورد مسائل گفت‌وگو دیدار کرد.

دیدار مقامات قرقیزی با معترضان و ساکنان مرزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «مددبیک ساتیف» معاون اول دفتر ریاست جمهوری قرقیزستان با فعالان مدنی و ساکنان مناطق «باتکن» و «جلال آباد» در مورد مسائل مرزی دیدار کرد.

در این دیدار «ریسگلدی موسی یف» دبیر شورای امنیت و نمایندگان دستگاه‌های دولتی از وزارت امور خارجه، وزارت کشور، کمیته دولتی امنیت ملی و سایر وزارتخانه‌ها و ادارات ذیربط حضور داشتند.

در این دیدار تعیین مرز و مرزبندی خطوط مرزی قرقیزستان-تاجیکستان و قرقیزستان - ازبکستان، راه‌های حل و فصل مسائل در مناطق مشخص نشده که قلمرو قاچاق مواد مخدر است، مورد بحث قرار گرفت.

علاوه بر این اذعان شد که نیاز مبرم است که بودجه‌ای را به منظور بهبود اوضاع اجتماعی و ایجاد شرایط مطلوب برای سکونت ساکنان محلی تخصیص داده شود.

ساتیف از ساکنان مناطق مرزی که میهن پرستانه در حمایت از منافع دولتی و ملی تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

وی متذکر شد: کلیه اطلاعات، پیشنهادات و الزامات ابراز شده در این جلسه مورد توجه رئیس دولت قرار می‌گیرد و همچنین دستورالعمل های لازم به دستگاه‌های دولتی مربوطه داده خواهد شد.

دبیر شورای امنیت همچنین تأکید کرد که «سادیر جباراف» رئیس جمهور این کشور از نخستین روزهای آغاز به کار به عنوان رئیس دولت، مسائل مرزی را تحت کنترل ویژه قرار داد و آن را یکی از اولویت‌ها می‌داند.

نمایندگان انجمن‌های مدنی و ساکنان محلی پیشنهادات خود را در مورد فرآیندهای شفاف سازی و تقویت حفاظت از مرز اعلام کردند.

این مراسم در فضای  "میکروفن آزاد" برگزار شد، همه از نمایندگان دستگاه‌های دولتی سوال و پاسخ‌های لازم را دریافت کردند.

خاطر نشان می‌شود که چند روز پیش ساکنین مرزی به درگیری‌های در مرز قرقیز-تاجیک اعتراض کردند و خواستار دیدار با مسئولین شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول