اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاهش مراکز دانشگاه علمی کاربردی در کشور/صدور مجوز برای ۱۰۰ نشریه دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به ساماندهی مراکز دانشگاه علمی و کاربردی یادآور شد: یک هزار و ۷۰۰ مرکز در سراسر کشور داشتیم که این تعداد به ۶۰۰ مرکز رسیده است و دارای کیفیت مناسب هستند.

کاهش مراکز دانشگاه علمی کاربردی در کشور/صدور مجوز برای ۱۰۰ نشریه دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمدرضا پیش‌بین امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۱۱۰ شهید در دانشگاه علمی و کاربردی تقدیم انقلاب و عرصه دفاع از حرم کردیم که شهید حججی برجسته‌ترین شهید ماست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان داشت: بیشترین درصد شهدای دانشگاه علمی کاربردی را با ۷ شهید گرانقدر در استان کرمان داریم و زندگینامه آنها به‌زودی منتشر می‌شود و ۸ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه داریم که طرح هدایت تحصیلی را برای آنها با معرفی بهترین رشته‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم و علاوه بر تحصیل باید برای اشتغال این دانشجویان هم فکری شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه به‌عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور مولود انقلاب است و به این مسئله افتخار می‌کند امروز می‌توانیم ادعا کنیم میزان اشتغال دانش‌آموختگان ما در بین نظام‌های آموزشی عالی بالاترین نرخ را دارد که حدود دو سوم دانش‌آموختگان دارای شغل مشخص هستند.

پیش‌بین از ساماندهی مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور طی سه سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: این مدرسان دارای صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی هستند و از نظر تخصصی ارزیابی شده‌اند.

وی با اشاره به ساماندهی مراکز دانشگاه علمی و کاربردی یادآور شد: یک هزار و ۷۰۰ مرکز در سراسر کشور داشتیم که این تعداد به ۶۰۰ مرکز رسیده است و دارای کیفیت مناسب هستند و حدود ۱۴۵ هزار دانشجو در سال جاری پذیرفتیم و این رقم خوبی است زیرا خیلی از دانشگاه‌های مجانی صندلی‌های خالی دارند.

پیش‌بین اظهار کرد: از مجلس و دولت تقاضا داشتیم به دلیل اینکه هزینه‌های ما در نظام آموزش مهارتی بالاست و مراکز ما خصوصی است و شاید توان لازم را نداشته باشند، بخشی از هزینه‌ها را به ما کمک کنند و این در حالی‌ست که امروز کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان مهارتی هستند که این میزان باید ۳۰ درصد باشد.

وی از برنامه‌ریزی درسی به عنوان اولویت دانشگاه علمی کاربردی نام برد و یادآور شد: به‌دنبال این هستیم که برنامه‌های درسی بر اساس نیازهای مناطق و استان‌ها باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد: بنیاد شهید متعهد شده است، هزینه دانشجویان شاهد و ایثارگر را پرداخت کند و ما وظیفه خود را انجام دادیم و بهترین رشته‌ها را برای آنها قرار دادیم، اما شهریه‌های این دانشجویان به مراکز پرداخت نشده است.

پیش‌بین تصریح کرد: معوقات و بدهی بنیاد شهید به دانشگاه به رقمی حدود 80 میلیارد تومان رسیده است و مراکز ما خصوصی هستند و باید شهریه بگیرند تا امور مرکز را اداره کنند و قرار است این بدهی با انجام تهاتر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال دانشجویان ارشد را در دانشگاه علمی کاربردی پذیرفتیم، بیان داشت: در مراکز وابسته به کارخانجات و جوار کار بسیار موفق بودند، اما در برخی از رشته‌ها هم موفق نبودیم به همین علت ما داوطلبانه پذیرش ارشد را متوقف کردیم و این در شرایطی‌ست که در برنامه دانشگاه هست از سال آینده به صورت محدود در بعضی از رشته‌های پروژه‌محور پذیرش دانشجوی ارشد داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: ما اعتقاد داریم تقویت تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌ها و کانون‌ها وظیفه ماست اما از آنجا که مراکز ما پراکنده است و دانشجویان در یک محیط در کنار هم نیستند و این پراکندگی موجب فاصله بین آنها شده است بنابراین برای برداشتن این فاصله و اینکه بتوانیم حضور دانشجویان را در مراکز بیشتر داشته باشیم به دنبال تقویت انجمن های علمی و کانون‌های فرهنگی هستیم.

پیش‌بین اضافه کرد: هر مرکز علمی کاربردی حداقل یک انجمن علمی دانشجویی و یک کانون فرهنگی دارد و از سال گذشته ۱۲۰ انجمن ورزشی را داشته‌ایم و در استان کرمان ۲۱ انجمن علمی دانشجویی و ۲۷ کانون فرهنگی را داریم که فعال هستند و ۱۰۰ نشریه دانشجویی در علمی و کاربردی داریم که ۹ نشریه در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس، امروز و با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور  وبینار ایثار و شهادت به‌مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین اختتامیه هفتمین مسابقات آمادگی جسمانی کشور در کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول