اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نگاه خدامحورانه باید در انتخابات تقویت شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه فرهنگ انتخابات آنگونه که باید در کشور جا نیافتاده و هنوز نگاه به انتخابات نگاه خدا محورانه و تقوا محورانه نیست.

نگاه خدامحورانه باید در انتخابات تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام عصر امروز در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه همه ما دغدغه‌هایی نسبت به انتخابات داریم اما متاسفانه فرهنگ انتخابات آنگونه که باید در کشور جا نیافتاده و هنوز نگاه به انتخابات نگاه خدا محورانه و تقوا محورانه نیست، گفت: انتخابات در این منطقه آسیب‌های استانی دارد که باید مورد توجه قرار گیرند و نسبت به اصلاح آنان تلاش کنیم زیرا که هر فرهنگ نازیبایی قابل تغییر است لذا باید راهکارها را شناسایی و اقدامات درست و همه جانبه را در دستور کار قرار دهیم.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: این اتفاق در اثر فعالیت یک نفر رخ نمی‌دهد بلکه تلاش همگانی و استفاده از همه ظرفیت‌ها لازمه این کار است و تنها در این صورت در اصطلاح فرهنگ انتخابات موفق خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خوب است اطلاعات انتخاباتی در جلسات بسته مطرح شود اما این مشکلات را مردم باید اصلاح کنند و لازمه آن این است که بدانند فلان مسئله به آنان آسیب می‌زند و یکی از راهکارها این است که جلساتی با بزرگان قوم و اثرگذاران قبیله به صورت کارگروه‌هایی در شهرستان‌ها برگزار شود و ناسالمی‌های انتخابات برایشان تبیین شود و این مشکلات باید آرام آرام و توسط مردم اصلاح شود.

قرائت اخبار فرهنگی نوعی هویت بخشی به استان است

وی داد: قرائت اخبار فرهنگی در ابتدای جلسات سبب تجمیع شدن اخبار فرهنگی سراسر استان به صورت ماهانه و ثبت آن است که هویت بخشی به کارهای استان محسوب می‌شود و با اهمیت دادن به این اخبار انگیزه‌پروری صورت می‌گیرد و دستگاه‌ها متوجه خواهند شد که عملکردشان دیده می‌شود.

نکونام گفت: قرائت اخبار فرهنگی در شهرستان‌ها هم در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد و در نهایت این اخبار تجمیع شده به شورای استانی انتقال داده شود زیراکه در هویت بخشی استان و تشویق به کار فرهنگی موثر است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه فرهنگ کار به معنای واقعی در جامعه ما تبیین نشده، افزود: کار در عرصه‌های مختلف زندگی بشر از جمله منزل، جامعه، مزرعه، عرصه‌های تولیدی و کارهای معنوی و ایمانی جایگاه دارد لذا فرهنگ کار در همه قسمت‌های زندگی باید مورد بررسی قرار گیرد تا به سمتی حرکت کنیم که این فرهنگ خود را به خوبی در جامعه نشان دهد.

یادآور می‌شود؛ در پایان این جلسه نماینده ولی فقیه از همه مسؤولان استانی درخواست کرد تا بیندیشند و طرح‌های اولویت‌دار استان را به صورت کتبی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ارسال کنند تا در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول