اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حمایت از زندانیان آزاد شده در طرح نذر هشتم

مدیر اجتماعی امور مساجد خراسان گفت: هدف ما در اجرای طرح نذر هشتم این است تا زندانیان آزادشده بعد از آزادی حمایت شوند تا دیگر پایشان به زندان باز نشود.

حمایت از زندانیان آزاد شده در طرح نذر هشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی امور مساجد خراسان، مهدی رجب‌پور صنعتی با اشاره به اجرای طرح نذر هشتم در خراسان رضوی اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان و مدیرکل سازمان زندان‌های خراسان منعقد شد، بنابراین طرح نذر هشتم یکی از طرح‌هایی است که در بخش معاونت فرهنگی و اجتماعی امور مساجد در حال اجرا و برگزاری است.

مدیر اجتماعی امور مساجد خراسان گفت: در این طرح هشتم هر ماه به نام امام رضا(ع) هشت زندانی نیازمند و معسر آزاد می‌شوند، این طرح از هشت آذر ۹۹ شروع شده است.

وی افزود: در آذرماه هشت زندانی از مسجد جوادالائمه مشهد، هشت دی از مساجد شهرستان قوچان و هشتم بهمن ماه هشت زندانی از مسجد امام سجاد(ع) مشهد آزاد شدند.

رجب پور صنعتی با اشاره به اینکه هشت اسفندماه قرار بر این است تا زندانیان شهرستان تربت‌حیدریه آزاد شوند، اظهار کرد: در طرح نذر هشتم صرفا آزادی زندانیان ملاک نیست، بلکه پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندانیان برای ما از آزادسازی زندانیان مهم‌تر است.

وی افزود: هدف ما در اجرای طرح نذر هشتم این است تا زندانیان آزادشده بعد از آزادی حمایت شوند تا دیگر پایشان به زندان باز نشود.

مدیریت اجتماعی امور مساجد در مشهد با بیان اینکه امور مساجد در مشهد شامل ۱۲ منطقه است، بیان کرد: برنامه ما در سال ۱۴۰۰ این است که مساجد هر ۱۲ منطقه ظرفیت‌های خود را برای آزادسازی ۸ زندانی پای کار بیاورند، بدین صورت که هشتم هر ماه هشت زندانی از هر منطقه آزاد شوند، بر این اساس تا پایان سال ۱۴۰۰ هر منطقه یک بار این کار انجام می‌دهد.

رجب‌پور صنعتی گفت: بعد از انعقاد تفاهم‌نامه میان رئیس امور مساجد خراسان و رئیس کل زندان‌های مشهد، کارگروهی متشکل از مدیریت اجتماعی امور مساجد، مسئولان فرهنگی و روابط عمومی سازمان زندان‌های خراسان رضوی تشکیل شد، بدین صورت که قبل و بعد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد جلساتی کارشناسی برگزار می‌شود، قرار است از ابتدای سال ۱۴۰۰ در نوع انتخاب آزادسازی زندانیان ورود پیدا کنیم.

وی افزود: قرار بر این است تا اداره زندان‌ها به طور مثال ۱۲ زندانی جرائم غیرعمد را به ما معرفی کند و ما به مسئولین منطقه امور مساجد در مشهد لیست را ارائه می‌دهیم و نسبت به جمع‌آوری مبالغ اقدام می‌شود و مبالغ جمع‌آوری شده مستقیما به حساب انجمن حمایت از آزادی زندانیان واریز می‌شود. 

رجب پور صنعتی با اشاره به اینکه تاکنون مبالغ جمع‌آوری شده از سمت مردم و خیرین بوده، گفت: تاکنون استقبال بسیار خوبی از اجرای این طرح بین مردم صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ با ورود مستقیم مناطق بحث فرهنگی و اشتغال‌زایی زندانیان آزادشده در دستور کار قرار می‌گیرد، با توجه به توانمندی زندانیان آزادشده و با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای این کار صورت خواهد گرفت.

رجب‌پور صنعتی با اشاره به اینکه به هرحال کسی که به زندان می‌رود جرمی مرتکب شده، اظهار کرد: زندانیانی که در این طرح آزاد می‌شوند بنا به تشخیص مددکار و مسئول فرهنگی زندان متنبه شده هستند، به طور مثال فردی که به سه سال حبس به همراه پنج میلیون تومان رد مال محکوم شده، سه سال حبس خود را کشیده ولی بعد از این مدت، به‌خاطر ناتوانی در پرداخت پنج میلیون تومان و فقر مالی همچنان در زندان است که در این طرح به چنین افرادی کمک می‌شود.

وی افزود: امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که دیگر کسی وارد زندان نشود تا بعد به فکر آزادی باشیم، مساجد و امامان جماعت باید به این سمت حرکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول