اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم و باغ پرندگان منشأ آنفلوآنزای حاد پرندگان نبوده است

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: به صراحت باید اعلام کرد که نه قم و نه باغ پرندگان این شهر، منشأ آنفلوآنزای حاد پرندگان نبوده اند و این باغ پس از طی دوره قرنطینه لازم، مجددا بازگشایی خواهد شد.

قم و باغ پرندگان منشأ آنفلوآنزای حاد پرندگان نبوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید امیر سامع در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به تمرکز دستفروشان قم در روزبازارهای سطح شهر بیان داشت: خوشبختانه در قم با معضل حضور دستفروشان در معابر شهری مواجه نیستیم، چراکه این دستفروشان فعالیت خود را به روزبازارها منتقل کرده اند.

وی افزود: ساماندهی روزبازارها و نظارت بر آن ها با همراهی و همیاری دستگاه هایی مانند مرکز بهداشت، ستاد مدیریت بحران و همچنین حضور نمایندگانی از خود دستفروشان در دستور کار است و تداوم دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: البته در روزهای اخیر شاهد جا به جایی یکی از روزبازارهای قم از محدوده یادگار امام به محوطه کناری بوستان جوان بوده ایم و همچنان مشکلاتی در برخی دیگر از روزبازارها دیده می شود که امید است با هماهنگی دستگاه های مسؤول در این موضوع و همچنین تشکیل کارگروهی به ریاست فرماندار قم و بر اساس ابلاغ جدید وزارت کشور، این مشکلات هم حل و فصل شود.

سامع همچنین به موضوع باغ پرندگان قم و شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در روزهای اخیر توجه داد و تصریح کرد: نه قم و نه باغ پرندگان این شهر، منشأ آنفلوآنزای حاد پرندگان نبوده اند.

وی اضافه کرد: باغ پرندگان قم بر اساس مطالعات کارشناسی و با کسب مجوز از محیط زیست و دامپزشکی بنا شده و البته این مجوزها در دوره های مختلف زمانی تمدید شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در عین حال بیان کرد: پرورش پرندگان زینتی در اطراف قم وجود دارد و از این رو، این باغ بر اساس تحقیقات لازم و بر اساس توجیه فنی و کارشناسی تأسیس شده است.

سامع افزود: باغ پرندگان قم در آبان ماه سال جاری افتتاح شد، اما در همان زمان و بر اساس پیش بینی های لازم و بویژه با توجه به شرایط کرونا، تنها 20 درصد ظرفیت اسمی پرندگان آن وجود عینی یافت و فعال بود و بقیه پرندگان کمیاب این باغ توسط سرمایه گذار کاربلد آن به اطراف شهر منتقل شد.

وی همچنین به نیاز قم به مجموعه هایی مانند باغ پرندگان اشاره و تصریح کرد: پیدا شدن 4 نمونه مثبت آنفلوآنزای حاد پرندگان در روزهای اخیر و در این باغ سبب قرنطینه آن شد که ان شاء الله پس از پایان زمان قرنطینه، شاهد بازگشایی این باغ خواهیم بود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول