اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از ۲ پروژه فرهنگی و ورزشی کاشمر

پیش از ظهر امروز، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اردوگاه دانش آموزی امام خمینی(ره) و استخر سرپوشیده دانش آموزی در دست احداث کاشمر بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از ۲ پروژه فرهنگی و ورزشی کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، پیش از ظهر امروز، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از اردوگاه دانش آموزی امام خمینی(ره) و استخر سرپوشیده دانش آموزی در دست احداث کاشمر بازدید کرد. 

رئیس سازمان نوسازی و توسعه مدارس کشور ، در بازدید از این دو پروژه با قدردانی از حمایت‌ها و پیگیری‌های نماینده کاشمر در اختصاص و افزایش بودجه سازمان نوسازی در کمیسیون تلفیق، گفت: همراهی و تعامل مسوولین کاشمر در احداث و تکمیل پروژه‌ها مثال زدنی است. 

مهراله رخشانی مهر با تقدیر از نگاه خیرخواهانه و مشارکت خیرین به ویژه در پروژه‌های حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدواریم با همراهی مسوولان و مشارکت خیرین و حمایت‌های سازمان نوسازی بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم. 

مدیر آموزش و پرورش کاشمر هم با اشاره به آغاز عملیات ساخت اردوگاه دانش آموزی امام خمینی(ره) از سال ۹۶ در زمینی به مساحت ۶۲ هکتار گفت: در این مدت عملیات برق رسانی به طول هزار و ۱۰۰ متر با هزینه یک میلیارد ریال، کاشت نهال و اجرای آبیاری قطره‌ای با ۸۵۰ میلیون ریال هزینه، عملیات تسطیح و خاکبرداری و اجرای دسترسی‌های اولیه با ۲۰۰ میلیون ریال هزینه، احداث استخر ذخیره آب با ظرفیت ۳۴ میلیون لیتر با ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شده است. 

علی طاهریان با اشاره به محوطه‌سازی استخر به مساحت ۴هزار و ۵۰۰ مترمربعی با هزینه‌ای معادل ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و احداث رصدخانه آموزشی با هزینه اولیه یک میلیارد ریال در این اردوگاه یادآور شد: برای اجرای بلوار ورودی و خیابان دسترسی به شمال اردوگاه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده و تجهیزات مورد نیاز پروژه آبرسانی نیز ۳۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است. 

وی تاکید کرد: تاکنون بخش عمده‌ای از هزینه‌های انجام شده در این اردوگاه از محل مشارکت‌های خیرین تامین و پرداخت شده است. 

مدیر آموزش و پرورش کاشمر در بازدید از پروژه در دست احداث استخر دانش آموزی، با اشاره به تحصیل بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز در کاشمر و شهرستان‌های اطراف گفت: با توجه به ایجاد رشته تربیت بدنی در هنرستان کاشمر و نیز نبود استخر سرپوشیده دولتی، تکمیل و راه اندازی این پروژه از نیازها و اولویت‌های آموزش و پرورش در شهرستان است.

افتتاح دبستان ۱۰ کلاسه مرحوم آقایی در کاشمر

در ادامه این بازدید، دبستان ۱۰ کلاسه مرحوم امیر آقایی در کاشمر با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر در آیین افتتاح این مجموعه آموزشی که معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان حضور داشتند، گفت: دبستان ۱۰ کلاسه مرحوم امیر آقایی در سه طبقه و هزار و ۳۵۰ مترمربع احداث شده است و شامل کلاس درس، دفتر، آزمایشگاه است. 

طاهریان با اشاره به اینکه برای ساخت و تجهیز این دبستان ۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان نوسازی هزینه شده است، افزود: زمین چمن مصنوعی مدرسه نیز به همت خیر نیک اندیش، پدر مرحوم امیر آقایی در دست احداث است که به زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مهراله رخشانی مهر پس از افتتاح و بازدید از طبقات مختلف این مدرسه، از دبستان شهید ترابی با قدمت بیش از ۵۰ سال که از مدارس قدیمی کاشمر و جزو مدارس تخریبی است بازدید کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با توجه به تحصیل ۵۰۰ دانش آموز در این مدرسه فرسوده در خصوص نوسازی آن قول مساعدت و پیگیری داد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول