اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت روابط امنیتی محور دیدار مقامات تاجیک و افغان در «کابل»

رئیس کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در رأس هیأتی در سفر به افغانستان با مقامات بلند پایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

تقویت روابط امنیتی محور دیدار مقامات تاجیک و افغان در «کابل»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سید مومن یتیم اف» رئیس کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان روزهای گذشته به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی «مبارزه با تروریسم و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای برای رفع تهدیدات تروریستی» در «کابل» پایتخت افغانستان حضور داشت.

وی در این سفر با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی، «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور، «میر رحمان رحمانی» رئیس مجلس،ـ «حمیدالله محیب» رئیس شورای امنیت ملی، «احمد ضیا سراج» رئیس اداره کل امنیت ملی، «حنیف اتمر» وزیر امور خارجه و سایر مقامات ارشد و نمایندگان مقامات عالی رتبه افغانستان به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این ملاقات از اوضاع امنیتی دو کشور دوست و منطقه، همکاری مشترک متقابل سودمند در زمینه‌‌های حافظت قابل اعتماد از مرزها، مبارزه با تروریسم و افرط گرایی، قاچاق اسلحه و مواد مخدر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اشاره شد که تاجیکستان متعهد به تامین ثبات و امنیت در افغانستان است و همیشه بر اهمیت آن برای هر دو کشور و منطقه تاکید می‌کند.نهایی شدن گفت‌وگوهای طرف‌های درگیر، پایان جنگ در افغانستان و پیشگیری از فعالیت هدفمند و نامطلوب دوایر ذینفع از طریق استفاده از گروه‌های بین المللی تروریستی، از مهم‌ترین عوامل تامین امنیت است.

طرفین به طور کامل در مورد موضوعات مورد بحث توافق و تاکید کردند که دو کشور دوست و برادر، همزبان و هم فرهنگ آماده تقویت و گسترش بیشتر همگرایی و روابط حسنه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و به ویژه امنیتی هستند.

رئیس کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در کنفرانس مذکور در مورد صلح در کابل، حضور گسترده سازمان‌های تروریستی بین المللی، تهدید آنها برای کشورهای منطقه، عوامل بهبود وضعیت در این کشور و مرزها سخنرانی کرد.

سفر هیات تاجیکستان به این کشور در فضای دوستی، درک متقابل و ثمربخش پایان یافت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول