اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برای مقابله با کرونای انگلیسی، نیازمند آرایش جنگی هستیم

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حال حاضر نیازمند یک آرایش جنگی جهت مقابله با کرونای جهش یافته در استان هستیم، لازم است ضمن مقابلهٔ فعال، تعداد انواع تست‌ها افزایش یابند.

برای مقابله با کرونای انگلیسی، نیازمند آرایش جنگی هستیم

فاطمه محمدبیگی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که طی روزهای اخیر ویروس جهش یافتهٔ کرونا در روستای حسین‌آباد قشلاق مشاهده شده و پس از آن نیز روز دوشنبه، 26 بهمن ماه، گزارش تست 7 نفر برای این ویروس مثبت اعلام شده است.

وی افزود: ویروس قبلی ۲ هفته زمان طی می‌کرد تا اثرات خود را نشان دهد، اما ویروس جهش یافته این مسیر را در 72 ساعت طی می‌کند، به همین دلیل از منظر سرعت بیماری‌زایی و شدت آن بسیار قوی‌تر بوده و 5 برابر قدرت سرایت بیشتری دارد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: از منظر محدودهٔ سنی نیز، ویروس جهش یافته محدودهٔ سنی 40 الی 60 سال را بیشتر درگیر می‌کند و از لحاظ قدرت بیماری‌زایی و عوارض مرگ‌ومیر نیز بسیار قوی‌تر از ویروس قبلی عمل می‌کند.

این مسؤول ادامه داد: بنده از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌کنم با شدت بیشتری نسبت به گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم با موفقیت از این دوره گذر کنیم، زیرا ما از جایگاه مسؤولیت اجتماعی و تکلیف دینی نسبت به جان یکدیگر مسؤولیم.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های پیش‌رو نظیر رجب و شعبان، قطعاً شاهد سنت حسنۀ ازدواج و عقد بین جوانان هستیم، تقاضایی که از خانواده‌ها داریم این است که از برگزاری مراسمات پرهیز کنند و نیز از برگزاری مراسمات متوفیان نیز جلوگیری کرده و تلاش کنند مراسمات به شکل مجازی برگزار گردند و آن یا با اهدا به امور خیریه جایگزین کنند.

وی اضافه کرد: همچنین انتظار داریم هم مردم از میهمانی رفتن و دورهمی خودداری کنند و هم مسئولین در برگزار جلسات ضروری اداری حداکثر رعایت موازین را داشته باشند و جلسات و برنامه‌های غیر ضروری را نیز لغو کرده یا به تعویق بیاندازند.

محمدبیگی اظهار کرد: از پنج‌شنبه که وجود ویروس جهش یافته در استان قزوین به اثبات رسیده است، همهٔ مسؤولین از جمله سپاه، پلیس، دانشگاه علوم‌پزشکی و مسؤولین ستاد کرونای استان و کشور، وزیر بهداشت و مجموعهٔ وزارت‌خانه و هم‌چنین امور بیماری‌های واگیر به‌صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند تا بتوانند این ویروس را مهار کنند.

این مسئول عنوان کرد: ما در این مسیر علاوه بر رعایت پروتکل‌ها روی کمک مردم، گروه‌های خودجوش مردمی و جهادی و بسیج همیشه در صحنه که محور قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی نیز هستند حساب باز کردیم تا با کمترین میزان خسارت از این وضعیت خطر کرونایی عبور کنیم، لذا لازم است مردم از باب امر به معروف و نهی از منکر نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها در هرجایی حساس باشند و آن را تذکر بدهند و یا اگر از سوی سازمان و ارگانی رعایت نمی‌شود آن را گزارش بدهند.

وی ابراز کرد: ما در حال حاضر نیازمند یک آرایش جنگی جهت مقابله با کرونای جهش یافته در استان هستیم، لازم است ضمن مقابلهٔ فعال، تعداد انواع تست‌ها افزایش یابند.

دبیر کمیسیون بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: همهٔ مکان هایی که احتمال آلودگی دارند، باید سریعاً گندزدایی شوند و همهٔ افراد در معرض خطر یا در ارتباط با بیماران ویروس جهش یافته، باید به‌طور ویژه آزمایش شوند و پس از تست مثبت، اقدامات لازم و قاطع جهت بستری شدن یا قرنطینه برای این افراد انجام شود.

محمدبیگی تصریح کرد: مردم نباید بر این باور باشند که به‌دلیل زندگی در روستا، کرونا نمی‌گیرند و به همین دلیل نیز از رعایت پروتکل‌های بهداشتی طفره روند، در راستای همین عقیده طی روزهای اخیر مشاهده کردیم فردی که در روستا زندگی می‌کرده دچار ویروس جهش یافته شده است، زیرا گردش‌ها و مسافرت‌هایی که وجود دارد یکی از عوامل انتقال ویروس است که تقاضا می‌کنیم در این زمینه مردم جوانب احتیاط را بیش از گذشته رعایت کنند.  

وی تأکید کرد: مسئله‌ای که برای ما به‌عنوان یکی از افراد مسؤول در حوزهٔ سلامت حائز اهمیت است، ارتقای تجهیزات، امکانات و ملزومات مبازره با کرونا است.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: روز دوشنبه که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان ما سفر کردند، جلسه‌ای با ایشان در حوزهٔ زیرساخت‌های بهداشتی و درمان استان از جمله بیمارستان 700 تختخوابی داشتیم که در این جلسه بنده از ایشان درخواست کردم هر چه سریع‌تر شرایطی را فراهم کنند که پروژهٔ این بیمارستان مجدداً راه‌اندازی شود، هم‌چنین پروژهٔ بیمارستان شهدای آبیک نیز نیازمند تقویت و تجهیزات است و موضوع الحاقیهٔ بیمارستان شهید رجایی نیز لازم است در دستور کار قرار گیرد.

محمدبیگی در رابطه با واکسیناسیون گفت: در حوزهٔ واکسن نیز تلاش ما این است که تا پایان سال جاری، گروه‌های پرخطر بتوانند واکسیناسیون را انجام دهند.

وی در پایان اظهار کرد: استان قزوین رتبهٔ هشتم سالمندی را در کشور دارد و همین امر برای ما یک عامل خطرساز در این بیماری محسوب می‌شود، لذا ضروری است که وزارت بهداشت اهتمام ویژه‌ای را به تمامی حوزه‌های زیرساختی، بهداشتی و سلامت استان داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول