اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روشن شدن پاساژ طلای اراک مشروط به رفع نواقص

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به قطع برق پاساژ طلا به دلیل عدم توجه کسبه به هشدارهای ایمن سازی گفت: چنانچه کسبه پاساژ نسبت به رفع نواقص اقدام کنند برق پاساژ طلا اراک مجددا وصل می‌شود.

روشن شدن پاساژ طلای اراک مشروط به رفع نواقص

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ 30 دی ماه سال جاری بود که گزارشی با عنوان «روایت خشت‌های ناایمن در استان مرکزی/ نماهای رومی، تهدیدی جدی برای جان‌ها» در خبرگزاری فارس منتشر و در آن طی گفت‌وگو با معاون پیگشیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی به وضیت بناهای ناایمن شهر اراک پرداخت شد.

در بخشی از این گزارش محسن خیرمند سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر  اینکه بیشترین احتمال آتش سوزی در پاساژهای استان مرکزی بالاخص شهرستان اراک در کدام یک از موارد است؟ اظهار کرده بود: «فوق ناایمن  بودن برخی از پاساژهای شهرستان اراک بیشتر در مبحث سیم کشی برق و اعلام حریق است که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری با همکاری سازمان آتش نشانی ورود جدی برای رفع نا ایمن شدن این پاساژها کرده است. 

تا کنون سازمان آتش نشانی و دستگاه قضا بارها به برخی از پاساژهای فوق ناایمن شهرستان اراک تذکرات لازم را داده است، اما هنوز برخی از پاساژها مشکل ناایمن  بودن را رفع نکرده‌اند که این امر به دلایلی مختلفی برمی‌گردد که مهم‌ترین دلیل آن عدم تشکیل جلسات هئیت مدیره پاساژ، بحث‌های مالی و اعتباری برای رفع موارد ناایمن و غیره است.»

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اسامی پاساژهای ناایمن شهرستان اراک قرار است رسانه‌ای کنید اعلام بفرمایید؟  گفته بود: «پاساژ طلا، پاساژ اسلامی، پاساژ اطلس، پاساژ سعادت یک و دو، پاساژ ملت و پاساژ آیینه از مهم‌ترین پاساژهای ناایمن  شهرستان اراک هستند که برای همه آنان اخطار صادر شده است.

به عنوان مثال پاساژ اسلامی با مشکلات جدی در استحکام روبرو است به طوری که هر فردی بخواهد از پله‌های این پاساژ تردد داشته باشد به راحتی لرزش بنا را حس خواهد کرد یا در پاساژ طلا نواقصی همچون سیم کشی‌های تارعنکبوتی، پرتگاه‌ها، خلا امکانات ایمنی در جهت اعلام و اطفای حریق و غیره وجود دارد.

پاساژ طلا، پاساژ اسلامی، پاساژ اطلس، پاساژ سعادت یک و دو، پاساژ ملت و پاساژآیینه از پاساژهای ناایمن شهرستان اراک هستند، تاکنون تصمیم شورای تامین استان در جهت رفع نواقص و مجاب کردن مجموعه پاساژ طلا جهت ایمن سازی هنوز برطرف نشده است، تا جایی که بنده در مورد ناایمن  بودن پاساژ طلا پیگیری کردم، مشکل در عدم قبول ناایمن  بودن پاساژ توسط هیات مدیره آن است.

خیرمند همچنین گفته بود: نا ایمن بودن پاساژهای شهرستان اراک همچون پاساژ طلا به قدری جدی بوده است که حتی برای رفع آن موضوع در شورای تامین مطرح شده است و حتی در جلسات شورای تامین در این راستا، پاساژ طلا را با توجه به حجم ناایمنی‌ها در اولویت قرار داد،  به همین خاطر نه تنها پاساژ طلا بلکه سایر پاساژهای ناایمن شهرستان اراک اگر موارد ناایمنی را ظرف مدت مشخص برطرف نکنند قطعا این بار دستگاه قضا با همکاری اداره برق و سازمان آتش نشانی مستقیما ورود پیدا کرده و با توجه به مورد ناایمن بودن پاساژ بر آن اساس اقدام خواهم کرد.

پاساژ طلا خاموش شد

با گذشت حدود یک ماه از سخنان خیرمند چند روز گذشته دستور قطع برق پاساژ طلا اراک صادر و این پاساژ با دستور مسوولان ذی‌ربط خاموش شد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی طی گفت‌وگویی در این رابطه اظهار کرد: چنانچه کسبه پاساژ نسبت به رفع نواقص اقدام کنند برق پاساژ طلا اراک مجددا وصل می‌شود.

محسن خیرمند افزود: هشتم بهمن‌ماه بازدیدی از پاساژ طلا انجام شد که در جریان این بازدید به همه مالکان و مستاجرین مغازه‌ها اعلام شد که باید هیات مدیره تشکیل دهند و جهت رفع تواقص اقدام کنند که از ابلاغ این دستور تاکنون هیچ اقدام خاصی از سوی کسبه پاساژ انجام نگرفت و در نهایت به دلیل انجام نشدن اقدامی در پاساژ، مجبور شدیم برق واحدهایی که به صورت آنی خطرساز هستند را امروز قطع کنیم و این اقدام اتفاقات خوبی را رقم زده است به طوری که ظاهرا هیات مدیره تشکیل شده است.

به گفته وی قرار است آتش نشانی امروز بازدید مجددی از مجموعه پاساژ انجام دهد و اگر کسبه وارد کار عملیاتی شده باشند و نواقص مدنظر اداره برق که اهمیت بالایی دارد رفع شده باشد، برق وصل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول