اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افتتاح هشت باب کتابخانه عمومی در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به افتتاح هشت باب کتابخانه عمومی در سطح استان گفت: یکی از این کتابخانه‌های قابل افتتاح در اسفندماه، کتابخانه عمومی روستای سیدشهاب در تویسرکان است.

افتتاح هشت باب کتابخانه عمومی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز عاطفه زارعی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی تویسرکان، این دیار را شهری با قدمت فرهنگی بالا دانست و با اشاره به اینکه کتابخانه یک پایگاه اجتماعی برای یادگیری مادام‌العمر است اظهار کرد: امروز کتابخانه تنها محل امانت دادن و گرفتن منابع اطلاعاتی نیست؛ بلکه محل حضور گروه‌های مختلف جامعه و کسب اندیشه و تجارب است.

وی حفظ و پایداری، ارتقا و آینده‌نگری و برنامه راهبردی در مجموعه کتابخانه‌ها را از نکات مهم مدیریت دانست و گفت: محل کتابخانه روستای سید شهاب که رتبه برتر کشوری را در جشنواره روستایی از آن خود کرد، استیجاری بود که با ساختمان این کتابخانه با تلاش نماینده و پیگیری فرماندار و مسوول کتابخانه‌های شهرستان و با کمک خیران کشوری احداث شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه کتابخانه را باید محل تبادل اندیشه و آرا در نظر بگیریم، تکریم از مدافعان سلامت از سوی کتابخانه‌های تویسرکان را اقدامی قابل تحسین دانست و تاکید کرد: با شیوع کرونا کتابخانه‌های عمومی در سطح استان تعطیل نشد؛ بلکه تنها فضا تغییر کرد و در زمانی کم با ایجاد بسترهای لازم در فضای مجازی و در اختیار گرفتن آن و با شیوه‌های مختلف به کاربران خدمت ارائه شد.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی ضمن معرفی کتاب و سایر برنامه‌ها، به صورت مستمر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را فرهنگسازی می‌کنند افزود: خوشبختانه مجموعه عوامل کتابخانه‌های عمومی در صحت و سلامت بوده و هستند چراکه همه پروتکل‌ها در کتابخانه‌های عمومی روستای و شهری رعایت شده است.

زارعی با بیان اینکه باتوجه به شرایط کرونا بیش از ۱۵ هزار فعالیت فرهنگی در سطح استان انجام شد که یکی از شهرستان شاخص در این زمینه تویسرکان بود گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی امسال در فضای مجازی با شرکت بیش از ۴۳ هزار نفر در سطح استان برگزار شد که تعداد یک‌هزار و ۹۸۰ نفر از شرکت‌کنندگان این جشنواره تویسرکانی بودند.

وی با اشاره به افتتاح هشت باب کتابخانه عمومی در سطح استان گفت: یکی از این کتابخانه‌های قابل افتتاح در اسفندماه امسال، کتابخانه عمومی روستای سیدشهاب در تویسرکان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به تعیین تکلیف سند کتابخانه میررضی خاطرنشان کرد: علاوه بر پایگاه اطلاعاتی «نورمگز» در آینده نزدیک پایگاه اطلاعاتی منابع «لاتین» هم در اختیار کاربران کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد.

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه‌های عمومی

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز با بیان اینکه باید ویروس کرونا را جدی بگیریم و از سیر صعودی شیوع این بیماری جلوگیری کنیم اظهار کرد: همه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سفیری برای سلامت خود، خانواده و جامعه باشیم.

رسول حسینی با اشاره به فعالیت اولین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان استان همدان به نام «عترت» در تویسرکان، با تشکر از کمک شهرداران شهر تویسرکان با پرداخت نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی افزود: طبق پژوهش‌های دانشگاه بوعلی، تویسرکان دومین شهرستان فرهنگی استان همدان است.

وی تعداد منابع کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان ۹۷ هزار جلد کتاب اعلام کرد و گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر ۹۳ کتاب در کتابخانه‌های عمومی تویسرکان وجود دارد.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اهدای کتابخانه شخصی خود با ۶۰۸ کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم در افزایش منابع مطالعه در کتابخانه‌های عمومی سهیم باشیم.

وی با اشاره به آغاز انجام اقداماتی در ثبت دفاع مقدس شهرستان تویسرکان تاکید کرد: در حال حاضر توانمندی‌های شهرستان بالفعل رسیده باید تلاش کنیم که به نحو شایسته از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بهره گرفته شود.

لازم به ذکر است امروز از چهار کتاب نویسندگان جوان تویسرکانی با عناوین «عشق تقصیری ندارد»، «گویش تویسرکانی»،«سایه‌های سر به زیر» و «کیسه آسمانی»  در کتابخانه میررضی الدین آرتیمانی رونمایی شد.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول