اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فعالیت بیش از 3500 سفیر سلامت در گالیکش

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش گفت: در راستای طرح شهید سلیمانی برای کنترل مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا ۳ هزار و ۵۹۳ نفر به عنوان سفیر سلامت فعالیت می کنند.

فعالیت بیش از 3500 سفیر سلامت در گالیکش

به گزارش خبرگزاری فارس از گالیکش، حسن رحیم‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: شهرستان گالیکش به عنوان پیشرو و نخستین شهرستان فعال استان در حوزه طرح شهید سلیمانی معرفی شده است.
وی تصریح کرد: این طرح با محوریت سپاه در حال اجرا بوده و تاکنون ۳ هزار و ۵۹۳ نفر به عنوان سفیر سلامت در این طرح فعالیت می کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: تعداد آزمایشگاه‌های ما برای تشخیص سریع و به موقع این بیماری افزایش یافته و در روستاهای فارسیان و آق‌قمیش نیز آزمایشگاه دایر شده است.
وی گفت: از اسفند سال گذشته تا بهمن امسال ۷۸۱ نفر در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد تست ۲۹۷ نفر مثبت بوده و تاکنون ۱۱۵ نفر فوت شدند.
* ۹۴ درصد مردم شهرستان گالیکش در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند
فرماندار شهرستان گالیکش در این جلسه اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۵۵۲ نفر در حوزه شهری و ۴۰ هزار و ۴۲۵ نفر در حوزه روستایی شهرستان غربالگری شده که در مجموع ۹۴ درصد جمعیت شهرستان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند.
وی تصریح کرد: ۴۹ پایگاه در روستاها و ۱۲ پایگاه در دو شهر گالیکش و صادق آباد در راستای طرح شهید سلیمانی با محوریت سپاه فعال شده است.
علی‌اصغر میرزایی با بیان اینکه این شهرستان در مسیر تهران مشهد واقع شده است، خاطر‌نشان کرد: با توجه به ماه پایانی سال و افزایش تردد در اوائل سال جدید و آخر امسال باید دستورالعمل‌های لازم در راستای پیشگیری و کنترل بیماری در زمان تردد مسافران اندیشیده شود.
وی بیان کرد: شهرستان گالیکش دارای جاذبه‌های گردشگری و طبیعی فراوان بوده و همین امر سبب سفر مردم ایران خواهد بود و ستاد مبارزه با کرونای شهرستان از هم اکنون تدابیری برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری در این زمان دارد.
فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به توزیع کالاهای اساسی در شهرستان ادامه داد: برای جلوگیری از تشکیل صفوف مردم برای دریافت کالاهای اساسی مقرر شده تا این کالاها در تمام فروشگاه‌های شهرستان توزیع شود و از سهمیه‌بندی آن به فروشگاه‌های خاص جلوگیری شود.
وی گفت: در حال حاضر شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد و تعداد افراد بستری شده ۱۰ نفر بوده اما برای حفظ این وضعیت همچنان باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق آن در اجتماع تاکید داشت.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول