اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فعالیت 760 دارالقرآن برای دانش‌آموزان سراسر کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا دارالقرآن ها را از ۷۶۰ مرکز به 1500 مرکز افزایش دهیم.

فعالیت 760 دارالقرآن برای دانش‌آموزان سراسر کشور

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امروز در مراسم پنجمین دوره توانمندسازی مدیران قرآنی سراسر کشور، اظهار کرد: این دوره به مدت سه روز در فضای مجازی و با استفاده از شبکه شاد برای حدود هزار نفر در حال برگزاری است که 760 نفر به عنوان مخاطب اصلی هستند.

وی افزود: در دارالقرآن‌های سراسر کشور از جمع 760 نفر، 13 مدیر دارای مدرک دکتری، 329 مدیر فوق‌ لیسانس و 418 نفر دارای مدرک لیسانس هستند و این مراکز به صورت مشترک برای دختران و پسران با تقسیم روزها و برنامه‌ها فعالیت می‌کنند. 

کاظمی گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم بتوانیم این مراکز را به 1500 مرکز افزایش دهیم و حداقل در هر منطقه از آموزش و کشور، یک دارالقرآن دخترانه و یک دارالقرآن پسرانه داشته باشیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در واقع 760 دارالقرآن در 5 محور موضوعی و 15 عنوان فعالیت می‌کنند یعنی در دوره مقدماتی، روخوانی و روانخوانی، در دوره عمومی بحث مفاهیم و در دوره‌‌های اختصاصی بحث مفاهیم با تمرکز بر تحصیل و قرائت و حفظ دنبال می‌شوند که 500 هزار مخاطب دارند و در سطح کشور به طور میانگین 500 هزار دانش‌آموز داریم که تحت پوشش این دارالقرآن‌ها فعالیت می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه تاثیر دارالقرآن ها در زیست بوم جدید با توجه به تأثیر بسیار آن در وحدت رویه اهمیت دارد، افزود: به روزآوری دانش مدیران در حوزه فعالیت‌های قرآنی، معرفی آخرین دستاوردها، تجربه گردانی، معرفی زمینه هم افزایی و تجلیل از مربیان دارالقرآن‌ها از اهداف برگزاری این برنامه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول