اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سمنان/ مقابل سودجویان می‌ایستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در شهرهای این استان خواستار شد.

جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سمنان/ مقابل سودجویان می‌ایستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرهای سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، درجزین و شهمیرزاد گفت: جلسات متعدد و مصوبات و خروجی کمیسیون‌های ماده ۵ به‌منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرهای استان است.

او با بیان اینکه در سال ۹۹ تاکنون ۳۲ جلسه کمیسیون ماده ۵ ویژه شهرهای استان با بررسی ۶۶۷ پرونده برگزار شده است، گفت: علی‌رغم پرونده‌های زیادی که در کمیسیون ماده ۵ شهرهای استان بررسی می‌شود، باز هم شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرها هستیم که امری نامطلوب است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تأکید کرد: نیاز است تا شهرداری‌ها برای پیشگیری از این امر، پهنه‌هایی از شهر که دارای تقاضای زیاد برای افزایش طبقات و تراکم بوده و همچنین در آنها ساخت‌وساز زیادی صورت می‌گیرد، معرفی و مجوز جمعی برای این پهنه‌ها صادر شود.

فخری با تأکید بر اینکه در بحث مدیریت شهری به هیچ عنوان اجازه تعدی و زیاده‌خواهی را به دلالان و سودجویان نداده و برابر آن ایستادگی می‌کنیم، افزود: امروز اگر سختگیری‌های اعمال‌شده در کمیسیون ماده ۵ شهرهای استان نبود، شاهد تعداد بسیار بالای ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تغییر کاربری باغات و از بین رفتن فضای سبز در شهرها بودیم.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان و در هیچ قالبی، اجازه تغییر کاربری باغات و از بین بردن فضای سبز را به سودجویان، دلالان و متخلفان نخواهیم داد؛ چراکه این مهم سرمایه ملی است و باید برای آیندگان حفظ و حراست و نگهداری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: آمادگی داریم تا در پهنه‌هایی که شهرداری‌ها به‌عنوان مواردی با تقاضای بالا برای افزایش تراکم معرفی می‌کنند، به‌منظور وحدت رویه و سهولت در بررسی پرونده‌ها و امور مردم، صدور مجوز کلی را برای بحث ساخت‌وساز در این پهنه‌ها در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول