اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشف محموله میلیاردی تلفن همراه و تبلت قاچاق در مرز بانه

فرمانده مرزبانی استان کردستان از کشف تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در نوار مرزی بانه خبر داد.

کشف محموله میلیاردی تلفن همراه و تبلت قاچاق در مرز بانه

سردار علیرضا مرزبانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار  داشت: در راستای حراست و کنترل مرزهای استان، مرزبانان هنگ بانه حین پایش و رصد نوار مرزی به چند متجاوز حامل بار قاچاق که قصد ورود غیرقانونی به خاک کشور را داشتند، برخورد کردند.

وی افزود: مرزداران جهت دستگیری و متوقف کردن آنان وارد عمل شده که قاچاقچیان به محض مشاهده مرزبانان عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها ساختن محموله خود، با استفاده از تاریکی شب و پوشش جنگلی منطقه از محل گریختند.

فرمانده مرزبانی کردستان تصریح کرد: مرزبانان در پاکسازی محل و بازرسی دقیق از محموله‌های به جای مانده از قاچاقچیان، 2 دستگاه تلفن همراه هوشمند، 240 دستگاه تبلت، 125 دستگاه ساعت هوشمند، 8 دستگاه لپ‌تاپ، 278 دستگاه ایرپاد و هندزفری و 691 دستگاه انواع لوازم جانبی تلفن همراه را کشف  کردند.

سردار مرزبانی با اشاره به اینکه اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری قاچاقچیان در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و نظر کارشناسان ارزش این کالاهای کشف شده، 40 میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد در مرزبانی کردستان به اشراف مرزبانان این فرماندهی و رصد نوار مرزی استان به طور شبانه‌روزی اشاره و اظهار داشت: به منظور برخورد قاطع با هرگونه تجاوز مرزی، تردد غیر مجاز و قاچاق کالا، مرزبانان در 227 کیلومتر مرز استان با بهره‌گیری از تجهیزات فنی و گشت‌های روزانه مانع هرگونه تحرک قاچاقچیان خواهند شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول