اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وحیدی: در اصلاحیه بودجه 1400 دولت آینده همچنان بدهی سنگینی دارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه بی انضباطی زیادی در بودجه سال آینده می‌بینیم گفت: در اصلاحیه بودجه 1400 دولت آینده همچنان بدهی سنگینی دارد.

وحیدی: در اصلاحیه بودجه 1400 دولت آینده همچنان بدهی سنگینی دارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۸ بهمن) و در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: درباره بودجه تقدیمی دولت پس از اینکه مجلس کلیات آن را رد کرد دولت اصلاحات ای ناچیز را در مورد آن انجام داده است.

وی افزود:بنای دولت آن است که اگر مجلس با کلیات بودجه مخالفت کرد اصلاحیه کمی را صورت دهد و فکر می‌کند با اصلاحیه کم می تواند موافقت مجلس را بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بی‌انضباطی مالی بسیار گسترده‌ای را در بودجه ۱۴۰۰ از سوی دولت می بینیم. 

وحیدی اظهار داشت: رشد بی سابقه‌ای اعتبارات دستگاه‌های دولتی و هزینه‌ای نشان دهنده عدم توجه دولت به خواسته‌های مردم است.

وی گفت: تامین اعتبارات دولت بر اساس چند شاخص مانند فروش اموال دولتی و اوراق قرضه صورت گرفته است که ایرادی بزرگ محسوب می‌شود. 

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دولت آینده باید تا چند سال بعد از شکل‌گیری همچنان بدهکار باشد خاطرنشان کرد: با این بودجه سوءمدیریت در زندگی مردم وجود دارد در حالی که ما کشوری ثروتمند با مردمی فقیر خواهیم داشت. 

وی گفت: متأسفانه در دولت نگاه ویژه‌ای به همسان سازی حقوق بازنشستگان نشده و توجهی هم به قول‌های  سال‌های گذشته برای اصلاح پرداختی ها به کارمندان نشده است. 

وحیدی افزود: دولت تنها به دنبال چاق کردن دلال‌ها بوده و نه رفع مشکل مردم، اگرچه نمایندگان در کمیسیون تلفیق تلاش کردند تا بودجه را به سامانی برسانند اما اصلاحیه لایحه بودجه 1400 نشان می‌دهد که دولت یک تصمیم جدی برای حل معضلات کشور نگرفته است.

وی با بیان اینکه بیماری در بودجه که به فرموده رهبری باید اصلاح ساختار بودجه انجام می‌شد، هنوز حل نشده است، گفت: ما دچار یک ضعف و آسیب هستیم و باید اصلاحیه لایحه بودجه را با دقت بیشتری بررسی کنیم، حتی اگر بخواهیم به یک بودجه سه دوازدهم رأی دهیم اما دولت باید بداند که در ساماندهی بودجه باید مسیر درستی را انتخاب کند، نه اینکه به گمان اینکه در سال آخر دولت خود است و ما دو انتخابات بزرگ را پیش رو داریم، بخواهد هر کاری را انجام دهد.

وحیدی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید با کلیات این بودجه مخالفت کنند، افزود: در فرآیند سال آتی نباید دولت مسیری را برود که مجبور باشیم در سال آینده هیچ اقدامی نتوان برای کشور انجام داد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول