اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سعد الحریری درباره تشکیل کابینه لبنان با روسیه رایزنی کرد

مامور تشکیل کابینه لبنان امروز با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه درباره تشکیل کابینه لبنان و خرید واکسن روسی رایزنی کرد.

سعد الحریری درباره تشکیل کابینه لبنان با روسیه رایزنی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مامور تشکیل کابینه لبنان امروز با «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه درباره موضوع تشکیل کابینه لبنان و کمک مسکو به بیروت در مبارزه با کرونا گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، دفتر سعد الحریری در توییتر گفت: «در این گفت‌وگو مسائل مربوط به بحران اجتماعی و سیاسی موجود در لبنان مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم تشکیل فوری کابینه جدید این کشور تاکید شد».

در این دیدار دو طرف موضوع کمک روسیه به لبنان در مبارزه با کرونا از جمله ارسال یک محموله از واکسن کرونا به بیروت گفت‌وگو کردند.

به دنبال انفجار بندر بیروت در مرداد ماه  گذشته و استعفای دولت حسان دیاب، سعد الحریری مامور تشکیل کابینه جدید این کشور شد؛ اما با وجود اینکه چهار ماه از  آن زمان گذشته اما هنوز الحریری موفق به تشکیل دولت نشده است.

الحریری تاکنون ۱۴ جلسه رایزنی با رئیس جمهور لبنان داشته است، اما هنوز توافقی میان دو طرف بر سر تشکیل کابینه حاصل نشده است و در همین حال موج اعتراضات به وضعیت نامناسب معیشتی نیز همچنان ادامه دارد.

بر اساس قانون اساسی لبنان نامزد نخست وزیری از طائفه سنی انتخاب می‌شود و رئیس پارلمان آن را به اعضای پارلمان معرفی کرده و موافقت اولیه آنها را کسب می‌کند و سپس این نامزد نخست وزیری مامور تشکیل کابینه می‌شود که البته برای تشکیل کابینه باید موافقت رئیس جمهور و جریان‌های سیاسی و رای اعتماد دو سوم اعضای پارلمان را به دست آورد.

این در حالی است که الحریری بار دیگر بر تک‌روی و تشکیل کابینه‌ای به تعبیر خود فراحزبی و مغایر با قانون اساسی لبنان و منشور آشتی ملی (پیمان طائف) تاکید دارد.

کارشناسان، دخالت‌های آمریکا و عربستان سعودی در مسائل داخلی لبنان و سرسپردگی برخی جریان‌های سیاسی غرب گرای لبنانی را  علت ادامه بحران سیاسی لبنان می‌دانند.

 مأمور تشکیل کابینه در لبنان روز یکشنبه بر اهمیت تشکیل دولت تکنوکرات و فراجناحی و حزبی تأکید کرد.

او  به مناسبت سالروز ترور پدرش که نخست‌وزیر اسبق لبنان بود، در حساب توییتری خود نوشت که راه حل برای برون‌رفت از بحران در لبنان موجود، معروف و آماده است و کافی است که به گفته او، «دکمه دولت متخصصان فراحزبی» زده شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول