اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه کارخانه کمپوست بهشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: ۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کارخانه کمپوست بهشهر تخصیص یافت.

اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه کارخانه کمپوست بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران امشب در جلسه ساماندهی پسماند شرق استان مازندران، اظهار کرد: توسعه کارخانه کمپوست بهشهر  به‌عنوان کارخانه کمپوست ناحیه شرق استان مازندران، مشکلات پسماند و زباله شهرستان‌های نکا و گلوگاه را نیز کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله در استان مازندران به‌صورت پیش‌فرض در شهرستان نکا انجام خواهد شد، افزود: مقررات قانون هوای پاک جهت صدور مجوز مرکز جمع‌آوری ضایعات باید اجرا شود.

رازجویان با اشاره به تسریع عملیات اجرایی ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری نیز بیان کرد: تلاش مجموعه مدیریت استان بر این است تا این پروژه‌ بزرگ تا قبل از اتمام دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ‌سازی در جامعه، اضافه کرد: اصلاح الگوی مصرف و تفکیک زباله از مبدا می‌تواند منجر به کاهش تولید زباله در استان شود.

این مسؤول اضافه کرد: ساماندهی زباله‌گردها و مراکز جمع‌آوری ضایعات و همچنین آموزش تفکیک زباله به شهروندان می‌تواند باعث انجام شدن هر چه بهتر طرح تفکیک زباله از مبدا شود.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از کارخانه زباله‌سوز نوشهر و کارخانه کمپوست تنکابن که در چند ماه اخیر انجام شده و همچنین پروژه‌ لندفیل قائم‌شهر، مشکلات پسماند و زباله در استان را کاهش چشمگیری داده است.

رازجویان با تاکید بر رعایت اصول زیست‌محیطی در ساخت پروژه‌های حوزه پسماند در استان گفت: جهت کاهش مشکل زباله مازندران باید نگاه استانی به این معضل شود لذا تاسیس سازمان مدیریت پسماند استان نیز در همین راستا بود.

معاون عمرانی استانداری مازندران افزود: سازمان مدیریت پسماند استان با استفاده از ایده و نگاه نخبگان، کارشناسان و متخصصان، نگاه علمی و تخصصی برای پیگیری مشکلات زباله استان داشته باشد.

وی ادامه داد: انتقال زباله از مراکز دفن به به کارخانجات کمپوست و زباله‌سوز باید باعث احیای زمین آن مناطق و بازگشت به چرخه سالم زیست‌محیطی شود.

رازجویان با تاکید بر مدیریت صحیح جمع‌آوری فاضلاب در شهرهای استان، گفت: احداث تصفیه‌خانه و دفع سپتاژ شهری در شرق استان مازندران ضمن استفاده از تمام ظرفیت‌ها، باید با بهترین کیفیت انجام شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول