اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سوئدی‌ها خواستار برخورد با آلمان برای عقب‌نشینی از پروژه گاز نورد استریم شدند

یکی از نمایندگان پارلمان سوئد از دولت این کشور خواست تا اقداماتی را در راستای الزام آلمان به عقب نشینی از پروژه نورد استریم 2 در پیش گیرد.

سوئدی‌ها خواستار برخورد با آلمان برای عقب‌نشینی از پروژه گاز نورد استریم شدند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، بجورن سودر، نماینده پارلمان سوئد از دولت این کشور خواست تا اقداماتی را در راستای الزام آلمان به عقب نشینی از پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 انجام دهد.

وی طی درخواستی رسمی از آن لیند، وزیر امور خارجه سوئد گفته است که اتحادیه اروپا باید اقداماتی را در واکنش به رویکردهای کاخ کرملین به خصوص در حوزه بازداشت الکسی ناوالنی و اخراج سه دیپلمات اروپایی در پیش گیرد. 

به گفته سودر، مقاومت در برابر ساخت خط لوله نورد استریم 2 می‌تواند یکی از راه‌های واکنش به اقدامات مسکو باشد. 

این نماینده پارلمان سوئد گفت: خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 که از روسیه به آلمان کشیده می‌شود، تهدیدی علیه سیاست‌های امنیتی است؛ چراکه اروپا را به گاز روسیه وابسته می‌کند.

وی ادامه داد: در سال 2016 میگوئل آریاس، کمیسر انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا این پروژه را مخاطره‌آمیز عنوان کرده بود. 

خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا قرار است ظرفیت صادراتی گاز مسکو به بروکسل را از 55 میلیارد مترمکعب در سال به 110 میلیارد مترمکعب برساند. این خط لوله 1230 کیلومتری بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود 160 کیلومتر از لوله گذاری آن باقی مانده است.

آمریکا هم مخالف اجرای این پروژه است و دولت برلین را تحت فشار گذاشته تا در دقیقه 90 جلوی تکمیل آن را بگیرد. البته کشورهای کوچک اروپایی نظیر لیتوانی، رومانی، مجارستان، لاتویا و لهستان هم مخالف اجرای این پروژه هستند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول