اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اعتبارات قطره‌چکانی در حوزهٔ درمان دردی را دوا نمی‌کند/ بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین نیازمند مساعدت

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برای احداث و بهره‌برداری بیمارستان جامع قزوین به‌سرعت اقدام نشود و مشکلات این پروژه حل نشود، بی‌شک در استان دچار مشکل خواهیم شد؛ تخصیص اعتبارات قطره‌چکانی در این مورد دردی را از ما دوا نکرده و مشکلات را حل نخواهد کرد.

اعتبارات قطره‌چکانی در حوزهٔ درمان دردی را دوا نمی‌کند/ بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین نیازمند مساعدت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جلسهٔ ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: ما در استان قزوین 3 تن شهید مدافع سلامت داشته‌ایم که به روح بلند آنها سلام و درود  می‌فرستیم.

وی با اشاره به تلاش و وفاق همهٔ مسؤولان استان در مبارزه با شیوع کرونا ادامه داد: امام جمعهٔ قزوین، پشتیبان و همراه تمامی مسؤولان، گروه‌های جهادی و قرارگاه عملیاتی هستند و خودشان نیز در رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی نمونه هستند.

وی اظهار کرد: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین را نیز ما امروز در استان به‌عنوان پدر ضدکرونا می‌شناسیم و امروز دیگر به خاطر پیگیری‌های مستمر و ارتباط مطلوب با رسانه ها برای همه شناخته شده هستند.

محمدبیگی بیان کرد: اقدامات قزوین در قرارگاه شهید سلیمانی یک نمونه در کشور عالی بود و امروز می‌توان از تجربیات این قرارگاه استانی برای تمام کشور استفاده کرد و الگوهای آن را در سایر استان‌ها نیز به‌کار گرفت.

وی بیان کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین در ۹ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف مانده که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور است، برای حل مسائل و مشکلات اعتباری این پروژه و ادامهٔ کار آن بیش از ۱۵ جلسه در سطوح مختلف با وزارت‌خانه، قرارگاه خاتم و سازمان برنامه برگزار شده، اما مصوبات و رایزنی‌های این جلسات تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است.

محمدبیگی اذعان کرد: با توجه به فرسودگی بیشتر بیمارستان‌های قزوین، وقوع یک حادثه مشابه حادثهٔ سینااطهر تهران دور از ذهن نیست و بنده در این باره امروز در حضور وزیر بهداشت به مسؤولین هشدار می‌دهم.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر برای احداث و بهره‌برداری بیمارستان جامع قزوین به‌سرعت اقدام نشود و مشکلات این پروژه حل نشود، بی‌شک در استان دچار مشکل خواهیم شد؛ تخصیص اعتبارات قطره‌چکانی در این مورد دردی را از ما دوا نمی‌کند و مشکلات را حل نخواهد کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های انجام شده، تنها ۲٠ میلیارد تومان در قالب اوراق به این بیمارستان تخصیص داده شد و این مسئله واقعاً مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: امروز استقرار پایگاه‌های اورژانس در مناطق محروم و دور افتاده مانند طارم‌سفلی و الموت نیازمند عنایت ویژهٔ وزارت بهداشت است که امیدواریم تدابیری برای آن اتخاذ شود.

محمدبیگی یادآور شد: ما در شبکهٔ بهداشت و درمان استان نیازمند نیروهای متخصص به‌ویژه ارتوپدی، بیهوشی، جراحی‌های داخلی و دیگر تخصص‌ها هستیم و امروز مردم استان قزوین با وجود آن‌که ۷۰ درصد اقشار آن متوسط و از طبقهٔ کارگر و کشاورز هستند، مجبورند هزینه‌های سنگینی را برای سفر درمانی به استان‌های هم‌جوار متحمل شوند.

وی اضافه کرد: در باب کمبودها در استان قزوین نیز امروز نیازمند افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان هستیم و هم‌چنان تعداد تخت‌های بیمارستانی ما از میانگین کشوری کمتر است.

این مسؤول ادامه داد: در حوزهٔ نیروی انسانی نیز لازم است تعداد نیروی انسانی ما در سهمیهٔ پذیرش دانشگاه افزایش یابد.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: دانشمند قزوینی، دکتر نیایی در تولید داروی آیورمکتین پژوهش‌های مؤثری انجام دادند که این دارو با وجود همهٔ سختی‌ها جهت مصرف درمانی کرونا به تولید انبوه رسید، اما در یک ماه گذشته تولید این دارو دپو شده و مافیای دارو، در حال واردات داروی خارجی آیورمکتین است.

وی تصریح کرد: دکتر جلوخانی از دیگر دانشمندان ما در تولید واکسن کوو پارس فعال بوده‌اند و این موجب افتخار ما است.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این استان ظرفیت‌های علمی بزرگی دارد و لازم است با توجه به این ظرفیت‌های عظیم، مشکلات جدی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول