اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اکثریت پارلمان کاتالونیا در دست جدایی‌طلبان

سه حزب حامی جدایی کاتالونیا از اسپانیا توانستند در مجموع ۷۴ کرسی از ۱۳۵ کرسی پارلمان منطقه‌ای کاتالونیا را از آن خود کنند.

اکثریت پارلمان کاتالونیا در دست جدایی‌طلبان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتیجه رسمی شمارش بیش از ۹۹ درصد آرای انتخابات پارلمانی کاتالونیا حاکی از آن است که سه حزب حامی استقلال این منطقه از اسپانیا توانستند حائز بیشترین کرسی‌های پارلمان شوند.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، نتیجه انتخابات پارلمان منطقه‌ای کاتالونیا نشان می‌دهد احزاب طرفدار جدایی «چپ جمهوری‌خواه کاتالونیا» ۳۳ کرسی، «متحد برای کاتالونیا» ۳۲ کرسی و حزب «داوطلب اتحاد مردمی» ۹ کرسی از مجموع ۱۳۵ کرسی پارلمان منطقه‌ای کاتالونیا را کسب کردند.

حزب سوسیالیست اسپانیا که پدرو سانچز نخست‌وزیر کنونی این کشور از این حزب است، توانست در انتخابات  ۳۳ کرسی و ۲۳ درصد آرای مردمی را کسب کند و حزب راست افراطی «ووکس» برای اولین بار توانست وارد پارلمان کاتالونیا شود و ۱۱ کرسی را از آن خود کند.

طبق گزارش رسانه‌ها، با توجه به نگرانی‌ها درباره همه‌گیری ویروس کرونا، میزان مشارکت در انتخابات روز یکشنبه (دیروز) پارلمان منطقه‌ای کاتالونیا ۵۳ درصد بود.

در انتخابات سال ۲۰۱۷، سه حزب حامی جدایی کاتالونیا از اسپانیا در مجموع ۷۰ کرسی پارلمان این منطقه را کسب کردند اما در انتخابات روز گذشته شمار کرسی‌هایشان را به ۷۴ کرسی رساندند.

نتیجه انتخابات در کاتالونیا از آن جهت اهمیت دارد که مسئولان این منطقه اول اکتبر ۲۰۱۷ (۹ مهر ۱۳۹۶) برای استقلال از اسپانیا همه‌پرسی برگزار کردند.

نتیجه این همه‌پرسی رای بیش از ۹۰ درصدی ساکنان کاتالونیا به استقلال بود اما دولت مرکزی اسپانیا ضمن غیرقانونی خواندن این همه‌پرسی، وضعیت فوق العاده اعمال کرد و به دنبال آن تعداد زیادی از سیاستمداران حامی جدایی کاتالونیا بازداشت شدند. (جزئیات بیشتر)

بنا بر گزارش اسپوتنیک، نتیجه یک نظرسنجی که تابستان سال جاری در کاتالونیا گرفته شد، حاکی از اختلاف نظر جدی مردم این منطقه درباره استقلال از اسپانیا است.

طبق این گزارش، نتیجه این نظرسنجی نشان داد که بیش از 50 درصد از ساکنان کاتالونیا مخالف استقلال یافتن از دولت مرکزی اسپانیا هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول