اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| تمرکز محیط زیست برای احیای تالاب میانکاله

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تمرکزمان را در مسیر احیای تالاب میانکاله قرار دادیم.

فارس من| تمرکز محیط زیست  برای احیای تالاب میانکاله

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «رسیدگی سریع‌تر به علت مرگ‌ومیر پرندگان مهاجر میانکاله»  در سامانه فارس‌من خواستار پیگیری این سوژه شدند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در این‌باره باید گفت مرجع تشخیص علت بیماری سازمان دامپزشکی است که علت بیماری نیز ازسوی دامپزشکی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه البته همچنان بررسی‌ها ادامه دارد، افزود: درست است علت تلفات پرندگان بوتولیسم اعلام شده اما شاید عاملی تشدید کننده باشد و یا اینکه بیماری فرامرزی باشد و شاید هم عوامل دیگر در هرصورت تا الان که بیش از دو هفته از این اتفاق می‌گذرد به علت  جدیدی نرسیدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه فعالیت ​این باکتری در محیط  بی‌هوازی و در دمای بالای ۲۵ درجه است، تصریح کرد: موضوع کاهش چرخش آب در میانکاله به دلیل خشکسالی مداوم و کاهش تبادل اب دریا در قسمت شرقی تالاب و هم اینکه سال گذشته و امسال در همین ایام و گرمای بعد از روزهای سرد شاهد تلفات بودیم  احتمال بحث بوتولیسم را بیشتر می‌کند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه تمرکزمان را در مسیر احیای تالاب میانکاله قرار دادیم، اظهار کرد: اینکه برخی دلیل تلفات را بحث فاضلاب می‌دانند براساس آزمایش‌های انجام نه تنها روی لاشه پرندگان بلکه روی رسوبات و آب منطقه به وجود مسمومیت رسیدند.

ابراهیمی کارنامی یادآور شد: برخی حتی دلیل بیماری را ریختن سم توسط شکارچیان اعلام کردند ولی سوال این است چرا فقط یک نوع پرنده تلف می‌شوند و چرا ماهی‌ها تلف نمی‌شوند و اینکه چرا در همان شرایط اقلیمی سال گذشته شاهد تکرار این اتفاق باشیم که هم این سؤالات و بررسی‌های میدانی تاکنون ما را به این نتیجه رسانده البته بررسی‌ها کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول