اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مرزها فرصت بی‌بدیلی برای دور زدن تحریم‌ها و جبران درآمدها هستند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مرزها فرصت بی‌بدیلی برای دور زدن تحریم‌ها و جبران درآمدها هستند از دولت خواست زیرساخت‌های ایمنی پایانه‌های مرزی را تامین کند.

مرزها فرصت بی‌بدیلی برای دور زدن تحریم‌ها و جبران درآمدها هستند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: اخیراً شاهد انفجاری در پایانه مرزی هرات افغانستان بودیم که به دلیل نبود زیرساخت‌های ایمنی، بخش عظیمی از این پایانه از بین رفت.

وی افزود: شرایط اقتصادی فعلی و ضرورت تأمین ایمنی مرزها می‌طلبد که توجه بیشتری به پایانه‌های مرزی شود چرا که مرزها فرصت بی‌بدیلی برای دور زدن تحریم‌ها و جبران درآمدها هستند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: تعداد وسایل نقلیه باری 2500 وسیله در روز است که با احتساب مرزهای رسمی و غیررسمی این میزان به 3500 تردد می‌رسد و 10 میلیون تن بار از مرزهای 24گانه، و با احتساب بازارچه‌های مرزی از 40 مرز عبور می‌کند که ظرفیت بزرگی است.

حسینی اظهار داشت: مرزهای کشور کمترین شرایط ایمنی را دارند و وزارت کشور، ستاد بحران، گمرک، وزارت راه و سازمان راهداری باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی خاطر نشان کرد: پایانه‌های مرزی از حیث شرایط ایمنی صفر هستند و باید تجهیزات ایمنی به خصوص برای اطفای حریق داشته باشند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول