اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سهم هر خانوار چهارمحالی از آب، 16 مترمکعب در ماه/ مشترکین از شستن فرش در خانه پرهیز کنند

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه الگوی مصرف آب در استان 16 متر مکعب در ماه برای هر خانوار در نظر گرفته شده است، گفت: مشترکین در خانه‌تکانی، صرفه‌جویی در مصرف آب را مدنظر قرار دهند.

سهم هر خانوار چهارمحالی از آب، 16 مترمکعب در ماه/ مشترکین  از شستن فرش در خانه پرهیز کنند

احمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به کمبود بارش‌ها در سال جاری گفت: با توجه به گزارش‌ها و بارش‌های سال آبی تاکنون در مقایسه با میانگین بلندمدت نزولات آسمانی 33 درصد کاهش داشته و با توجه به بررسی جداول پایگاه‌های چهارده‌گانه هواشناسی استان در 11 پایگاه تا کنون بارش‌ها منفی است.

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن سال نو و آغاز سنت خانه‌تکانی، صرفه‌جویی در مصرف آب را ضروری دانست و افزود: در خصوص مصرف آب آشامیدنی نیازمند همراهی مردم هستیم.

وی عنوان کرد: کرونا و حساسیت‌های بهداشتی به خودی خود مصرف آب را نسبت به گذشته 30 درصد افزایش داده است و لذا از مردم می‌خواهیم از شست‌وشوی قالی، پتو و ... در منازل جدا خودداری کنند.

محمدی با بیان اینکه الگوی مصرف آب در استان چهارمحال و بختیاری  16 متر مکعب در ماه برای هر خانوار در نظر گرفته شده است، گفت: در صورت عدم رعایت این الگوی مصرف توسط مشترکین علی‌رغم میل باطنی علاوه بر اعمال جرائم این شرکت مجبور به قطع انشعاب آب مشترکین پرمصرف نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان در پایان با اشاره به نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار آب در شکل‌دهی به توسعه پایدار خاطرنشان کرد: باید با مدیریت صحیح و صرفه‌جویی در مصرف آب شیرین در تمام بخش‌های مختلف از جمله شرب، کشاورزی و صنعت قدر آن را بیش از پیش بدانیم.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول